Senaste nytt

SAS Plus i Europa

Puttaren

Medlem
Rest en del i Europa på sistone, lite blandat i SAS Go Light (får ju ändå ta med bagage och välja plats som EBG) och SAS Plus.

Kan någon säga vad som är meningen med att boka in sig i Plus? Jag valde platsen längst fram vid gång för att kunna knacka dator, men det var ett j-a springande med folk som skulle på toa och köande. En j*vel klev helt sonika rakt över och drog sånär ned min dator i farten bara för att han skulle vänta där.

De gånger jag i stället satt mig på exit row i Go Light så har jag köpt dricka och mat med poäng (tror det gick på runt tretusen poäng och då fick jag även med mig lite gottis hem från flight shopen).

Om SAS inte har någon gardin mellan Plus och Go och maten är "gratis" med poäng, varför ska man hosta upp extra pengar för att åka i Plus (om man nu inte behöver samla poäng)?
 

SK989

Medlem
Om man inte har EBG etc. finns ju också fördelen med att lämna ev. bagage i business bag-drop (kön till vanliga bag-drop på Arlanda kan vara väldigt lång), fast track och tillgång till lounge.
 
Jag reser mest i Europa och bokar nästan uteslutande plus. Jag bokar långt i förväg och då är det många gånger bara några få hundringar som skiljer i pris. Med tanke på det man får i form av loungeaccess, mat och extra poäng så har det varit värt merkostnaden. Senast åt jag en stadig lunch i Lufthansas lounge på Heathrow istället för att behöva köpa lunch på flygplatsen.

En annan fördel, särskilt som jag bokar långt i förväg, är att plusbiljetterna kan betalas tillbaka.

Jag har dock främst varit ute efter poängen och betalar med företagspengar, så det påverkar såklart mitt val.
 

Walter

Medlem
Travelpass bokas bara i plus. Jag upplever att det är vanligare med ledigt mittsäte. Skönt att komma av snabbt. Väljer alltid näst sista raden så länge det inte är fler än 5 rader. Då rad 4.
 
Toppen