Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

gjohansson

Medlem
De kör ju fortsatt stenhårt på Facebook-ads etc. Så det kommer nog komma in fler till Airhelp närmsta tiden också. Detta blir onekligen en intressant följetång.
Såg på annonsen nu på fb att de kör den till alla över 18 som bor eller har varit i Sverige så man kan väl säga att de siktar hyfsat brett med annonseringen.
 
Intressant nyhet om att det ska finnas två avtal med piloterna, och att det riskerar att göra att SAS inte får pengar från Svenskt Näringsliv.

SAS kan gå miste om konfliktersättning - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio

Ja, det är ju intressant. Den andra sidan av myntet är ju att strejken istället hade fortgått ytterligare en tid och kostat Svenskt Näringsliv ytterligare 35 miljoner kronor om dagen. Men det hade det kanske varit värt, mot att nu istället riskera generellt högre löner och potentiellt fler strejker?

Men även SAS har väl räknat, och kanske har man kommit fram till att det blir billigare att riskera uteblivna pengar från Svensk Näringsliv än att låta strejken fortgå.
 

fred80

Medlem
Loggade in på mitt ärende på ARN i dag. Den 20 maj sände dom begäran om svar ifrån SAS som ska inkommit senast den 3 juni. Dom skrev att dom inte viste om när ärendet skulle avgöras. Bara och vänta och se hur ARN bedömer gällande EU ersättningen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

danielhog

Medlem
Jag har fortfarande snart en månad senare inte fått ersättning för mina utlägg. Tycker efterhanteringen har varit väldigt dålig från SAS och det har jag faktiskt inte förståelse för. Så lång tid tar det inte att betala ut enkla fall. En prioritering och någon som går igenom alla fall och eskalerar knepiga och går vidare till de snabba hade varit betydligt enklare för alla parter.
 
Jag har fortfarande snart en månad senare inte fått ersättning för mina utlägg. Tycker efterhanteringen har varit väldigt dålig från SAS och det har jag faktiskt inte förståelse för. Så lång tid tar det inte att betala ut enkla fall. En prioritering och någon som går igenom alla fall och eskalerar knepiga och går vidare till de snabba hade varit betydligt enklare för alla parter.
Samma sak här. Tycker som du att hanteringen inte är speciellt bra. Visst dom har säkert ett berg av claims men dom enkla borde gå att beta av snabbt. Är inte superkul att ligga ute med 60 000:- som man inte vet om man kommer att få tillbaka eller ej.
 
Toppen