Senaste nytt

SAS på väg att flagga ut delar av verksamheten till lågkostnadsländer?

mha321

Medlem
Det är väl redan gjort för ett par år sedan?
SAS dumpar trotjänaren CSC - Computer Sweden
Och inte blev det bättre. Men det hade nog ingen förväntat sig. Förhoppningsvis blev det billigare åtminstone...


I övrigt håller jag med om att det är en tråkig utveckling. Samtidigt går det ju inte att överleva på marknaden när konkurrenterna gör precis så och alla applåderar dem för det. Man har nog inte så mycket val.
 
Jag kan se framför mig hur SAS på sikt tar efter Norwegian. Skandinavisk fast anställd personal under nuvarande AOC och ytterliggare ett AOC med kontraktare, tyvärr går utvecklingen åt det hållet. När inte ens svenska staten väljer SAS på alla linjer så inser man hur det funkar idag. Usch vad trist ordet "billigt" är, borde förbjudas.
 

Palazzi

Medlem
Innebär det att bolaget är kvar får det väl anses bra (jag uppskattar direktlinjerna), men givetvis en tråkig utveckling generellt...

Att folk numer drar sig för att betala mer än 1.000kr t/r för en resa till ett annat EU-land, men sedan gladeligen betalar 2.000kr/natt för hotell....o sen mat o nöjen.

Jag förstår dock resonemanget. Ibland reagerar jag t.o.m på priserna på mjölk i lokala butiken för att det är billigare på ICA Maxi.
Sen kommer jag på hur förbaskat knäppt det är...

Men mina tankar är såklart utopiska... SAS kommer tvingas gå samma väg som alla andra.
 

Funcadelic

Medlem
Det är väl det enda rimliga, sett till hur marknad, kostnadsbild och konkurrens ser ut.

Det ska bli intressant att se hur reaktionerna blir, om några, med tanke på svenskars (och norrmän/danskar?) dubbelmoral. Å ena sidan blir det väl ett drev om att SAS lönedumpar och är ett ruttet företag som bara tänker på sina aktieägare. Å andra sidan kommer i mångt och mycket samma personer inte ens överväga att flyga SAS så länge Norsken har lägre pris.
 
Toppen