Senaste nytt

SAS nya linjer 2018/19

Homer

Medlem
Det saknas inte konkurrens till Kiev, när WizzAir på allvar började sitt intåg i Ukraina svarade Ukraine International Airline med att börja erbjuda biljetter till LCC (Low Cost Carrier)-priser. Obskyra resmål i Ukraina prissänktes från 2500 SEK till 1000-1400 SEK t o r och till Kiev har jag sett biljetter från 650 SEK t o r (avreseort Köpenhamn i samtliga exempel).

och fler på g ser det ut som Ukrainian airline industry booms as low-costers keep coming in |Euromaidan Press |
 

Tonton

Medlem
Lyckas någon hitta motsvarande erbjudanden från Köpenhamn? Jag hittar den här sidan Low Cost. Buy tickets Low Cost - Ukraine International Airlines (UIA) (Denmark) men Danmark finns inte med i listan (inte Sverige heller!?!?!)

Hemsidan är lite dålig. Du måste ändra "land" på hemsidan för att få relevant erbjudande.
Danmark verkar faktiskt inte finnas när jag kollar.... Men väljer du Sverige så kommer följande upp när du har klickat dig vidare till rätt del av hemsidan:
Screenshot 2019-05-21 at 10.09.15.png
 

M.K

Medlem
Kunde vara kul att prova Ukrainian på hemresan då SAS tisdagsavgång passar lite dåligt för en weekend tur. Jag ser de flyger med 737-800, men föredrar ändå SAS i plus både för Guldfördelarna, den goda poängintjäningen med byte samt priset.

ukrainianair.jpg
 

M.K

Medlem
@Canadien Helt enig men sammantaget med poäng+tunnbrödrulle+pris+Mikkeler vinner SAS produkt då jag har Diamond drömmar. Jag är dock öppen helt klart till att testa C på hemresan.
 

ulagun

Medlem
Jag bokade en T/R för 440:- SEK till Kiev med UIA. Tackar SAS för att jag fick upp ögonen för Kiev
Flög Kiev-Tbilisi med Ukranian och retur för några år sedan.
Avstår kommentera erfarenhet från dessa två flighter, bara ett gott råd. tag med rulle silvertejp. Det de hade i lager räckte uppenbarligen inte till att fixa allt trasigt i kabinen. Dessutom, den Priority loungen vi använde i Kiev, har aldrig sett så många gråsparvar som flög omkring därinne. Lite annorlunda upplevelse.
 
Toppen