Senaste nytt

SAS nedlægger Scanorama – Introducerer Scandinavian Traveler

Redaktionen

Medlem
I november lancerer SAS et nyt redaktionel koncept, “Scandinavian Traveler” handler om at forny indholdet og samtidigt gøre det bredere og mere digitalt. Samtidigt nedlægges magasinet Scanorama. Rejsen bliver en central del i det nye koncept, det der binder indholdet sammen, på samme måde som det binder passagererne ombord sammen.

Scandinavian Traveler konceptet kommer til at bestå af et nyt magasin ombord, en hjemmeside, web-tv, nyhedsbrev og indhold på de sociale medier. Der vil fremover være et øget fokus på de digitale kanaler.

– Vi har over 100 millioner besøg på vores hjemmeside hvert år og 80.000 mennesker der rejser med os hver dag. Dem vil vi tilbyde indhold af høj kvalitet der inspirer og giver kundskaber i gennem de kanaler der passer bedst i øjeblikket, både før, under og efter rejsen, siger Stefan Hedelius, marketingchef i SAS.

Konceptet skal ifølge Hedelius skabe læsning og andet materiale der får en bred anvendelse og spredning, det bliver en del af den nye marketingstrategi “We Are Travelers” der blev lanceret i starten af ugen. SAS vil også hæve niveauet og gøre mere i flere kanaler. De anser også at det er blevet mere vigtigt at indholdet er velproduceret.

Det nye redaktionelle koncept medfører også at SAS skifter bureau fra DG Communications til OTW Communications der har fået til opgave at skabe og drive Scandinavian Traveler. Det bliver en stor omvæltning for mange, DG Communications har produceret Scanorama siden 1972, nu nedlægges magasinet efter 42 år.

Læs mere »
 
Toppen