Senaste nytt

SAS Mastercard Premium dubbla poäng 26-28 Nov 2021

Doctor-X

Medlem
Någon som fått in dubbla poängen? Syns endast det vanliga hos mig så här långt…

42409F6B-E370-407B-B1BA-D754374603E2.jpeg


Funkat utan några konstigheter för mig, endast ett köp från CDON från i söndagskväll som inte syns än (ligger som reserverat), dock mot alla odds funkade registreringen via Onlineportalen utan konstigheter med rätt mängd poäng enligt kampanjen förra veckan.
Rätt bra utdelning med 25p/100kr från portalen och 30p/100kr via SAS MC!
 
Frågan kanske är dum, men om inte annat kan svaret blir en läxa till nästa gång. Hur långt efter midnatt på första poängdagen bör man betala räkningar till Billhop t.ex. för att vara säker på att den bokförs på rätt dag? Jag betalade in lite räkningar ca 30 min efter midnatt natt mot fredag men ändå hamnade transaktionen på den 25e.
 

ekf

Medlem
Frågan kanske är dum, men om inte annat kan svaret blir en läxa till nästa gång. Hur långt efter midnatt på första poängdagen bör man betala räkningar till Billhop t.ex. för att vara säker på att den bokförs på rätt dag? Jag betalade in lite räkningar ca 30 min efter midnatt natt mot fredag men ändå hamnade transaktionen på den 25e.
Jag har alltid väntat tills på morgonen svensk tid
 

Berglund

Medlem
Frågan kanske är dum, men om inte annat kan svaret blir en läxa till nästa gång. Hur långt efter midnatt på första poängdagen bör man betala räkningar till Billhop t.ex. för att vara säker på att den bokförs på rätt dag? Jag betalade in lite räkningar ca 30 min efter midnatt natt mot fredag men ändå hamnade transaktionen på den 25e.

Mitt svar i post #42 i tråden är fortfarande precis lika giltigt:
Din logik är fel.

En korttransaktion ”sker” inte där du har ditt kort utgivet utan ”sker” eller anses ske där säljaren har sitt säljställe.

Om du förstår vad en Curvetransaktion är, att de lägger ut pengar för din räkning vid köpet och precis därefter säljer e-money till dig och kvittar mot din skuld, då förstår du också var själva köpet som sker på SAS Mastercard anses ha ägt rum. Det behöver nämligen inte vara på samma plats eller tidszon som själva Curvekorttransaktionen har skett.
 
Toppen