Senaste nytt

SAS lounge i Los Angeles?

AABack2ARN

Medlem
Denna lounge är ju i den internationella terminalen på LAX. En terminal som verkar ha rustats upp rejält de senaste åren. (Flög från den senast 2004 tror jag och då var den lika tråkig som att sitta i en betongbunker.) De internationella bolagens lounger tenderar att vara mycket bättre än de inhemska bolagens club-lokaler - som ju först och främst är betallounger för inreseresenärer.

Har annars bara erfarenhet av Terminal 4 och AAs flagship lounge där och den är riktigt bra. T4 i övrigt är ganska tråkig terminal.
 

Senator

Moderator
Undrade bara eftersom du sa att den var fantastisk. Min erfarenhet av lounger i USA är att de är dåliga eller medelmåttiga. Men om det finns en fantastisk lounge för *A på LAX så är det ju fantastiskt! ;)

Jag håller med att de flesta "Clubs" som United Club och Admirals Club är inte så himla spännande. Men det finns ett antal "Lounger" som håller bra kvalité.

BAs faciliteter på JFK, Newark och Dulles är sådana. Lufthansa på Newark, JFK och Dulles är också bra. Samma gäller Air France på Dulles. Swiss i Chicago och på JFK är jag inte lika imponerat över.

Av de inhemska är det nog American Flagship Lounge (inte Club) på JFK och särskilt LAX som jag upplever håller bra standard.

Nu har inte jag flugit från Tom Bradley på ett tag, men vad jag uppfattar från erfarna rävar så är både den gemensamma Star Alliance Loungen som drivs av Air New Zealand och den gemensamma One World Loungen som drivs av Qantas av mycket hög standard. Så det finns guldkorn där också, på samma sätt som det finns riktiga lågvattenmärken i Europa
 

JohanA

Medlem
Jag håller med att de flesta "Clubs" som United Club och Admirals Club är inte så himla spännande. Men det finns ett antal "Lounger" som håller bra kvalité.

BAs faciliteter på JFK, Newark och Dulles är sådana. Lufthansa på Newark, JFK och Dulles är också bra. Samma gäller Air France på Dulles. Swiss i Chicago och på JFK är jag inte lika imponerat över.

Av de inhemska är det nog American Flagship Lounge (inte Club) på JFK och särskilt LAX som jag upplever håller bra standard.

Nu har inte jag flugit från Tom Bradley på ett tag, men vad jag uppfattar från erfarna rävar så är både den gemensamma Star Alliance Loungen som drivs av Air New Zealand och den gemensamma One World Loungen som drivs av Qantas av mycket hög standard. Så det finns guldkorn där också, på samma sätt som det finns riktiga lågvattenmärken i Europa
Jag har inte testat någon av Air France eller BA's lounger i Nordamerika. Inte heller Lufthansas service på JFK men loungen på EWR är inget speciellt tycker jag, däremot är det ju inte dålig på så vis.
Var länge sedan jag var på västkusten men har en sommarsemester inbokad där returen går med Swiss från LAX så då ska jag bilda mig min egna uppfattning. Mina förväntningar är dock något i klass med det Lufthansa uppvisar i FRA och MUC i deras SEN-lounger, misstänker att jag inte är alltför långt ifrån verkligheten i så fall.

Jag börjar dock inse att jag har väldigt höga förväntningar. Få lounger imponerar på mig längre.

För att gå lite OT så ansåg jag att loungen på Conrad Bangkok var tråkig med dåligt utbud. Inte ens en kyl så man kunde ta egna drycker. Afternoon tea var ett skämt (som nämnts av andra i reserapporter tidigare), det bästa var faktiskt frukosten som hade en del färska juicer att välja på.
 

FF#1

Medlem
Denna lounge är ju i den internationella terminalen på LAX. En terminal som verkar ha rustats upp rejält de senaste åren. (Flög från den senast 2004 tror jag och då var den lika tråkig som att sitta i en betongbunker.) De internationella bolagens lounger tenderar att vara mycket bättre än de inhemska bolagens club-lokaler - som ju först och främst är betallounger för inreseresenärer.

Har annars bara erfarenhet av Terminal 4 och AAs flagship lounge där och den är riktigt bra. T4 i övrigt är ganska tråkig terminal.

Håller med om Bunkern, vill minnas att det var en mörk och murrig Air France lounge som gällde för Star alliance (LH) 2004


Nu har inte jag flugit från Tom Bradley på ett tag, men vad jag uppfattar från erfarna rävar så är både den gemensamma Star Alliance Loungen som drivs av Air New Zealand och den gemensamma One World Loungen som drivs av Qantas av mycket hög standard. Så det finns guldkorn där också, på samma sätt som det finns riktiga lågvattenmärken i Europa

Precis, bägge dessa Lounger håller god klass. Sen finns det även KAL lounge som drivs av Korean Air som man kommer in i med PP, inte illa den heller.
Men som sagt Star alliance loungen är väldigt trevlig med Bar, terass mm.
 

palmen

Moderator

MajaKlara

Medlem
Reser ARN-LAX-TUSCON (SAS+UA). Vet någon om man har tillgång till Star Alliance loungen på LAX om man ska vidare inrikes i USA? Är EBG, reser med Business med SAS, Economy med United. Har en stopover på 5 timmar, så det vore fint med lounge:)
 
Toppen