Senaste nytt

SAS höjer poängpriser på Star Alliance. Utan förvarning [igen]

M.K

Medlem
Kan inte någon bank lösa ett samarbete med Miles & More över ett kreditkort så att man kan sluta sponsrar SAS med ett glatt leende.

Lycka till med skatterna...

Bättre då att bara köpa biljetter på kampanj i C istället och försvara status med alla intjänade points. Vill du resa billigt och skönt dit är mitt tips att försöka boka SAS med Flypremium i C till Asien och sedan ett billigt lokalt cashalternativ sista sträckan.
 

Doctor-X

Medlem
Jag blir så trött...

Jag var 2 dagar bort från att boka Award via KUL/SIN. Poängkostnaden för familj med två barn i C gick precis från 247.500p. till 315.000p. (och 35k poäng utom mitt räckhåll).

Kan inte någon bank lösa ett samarbete med Miles & More över ett kreditkort så att man kan sluta sponsrar SAS med ett glatt leende.

Shoppa loss på SAS EuroBonus Shop | SAS EuroBonus Shop 1p/kr köpte själv 6st Y-stolar från Carl Hansen när det var SAS MC kampanj nu i december 7585kr/styck (billigaste styck priset online, just då om man vill ha stolen i ek och inte bok).

6x7585 = 45510p + (45510/100)x30 = 13653p
Totalt: 59163p


Köpt massa grejer via deras webbshop - solglasögon, googles, borrmaskin, handdukar, lampor etc.
 

igelkotten

Medlem
Mainland Southeast Asia
Thailand, Vietnam, Burma (Myanmar), Cambodia, Laos

Maritime Southeast Asia
Brunei, Guam, Indonesia, Malaysia, Papua New Guinea, the Philippines, Singapore

Framover kommer sakert manga dela upp bokningen, och losa sista strackan fran Mainland SE Asia till Maritime SE Asia med ett lagprisflyg. I alla fall om det ar sa att man ska till Malaysia, Singapore eller Indonesian.
 

mha321

Medlem
Kan verkligen sas själva ändra zoner på star alliance awards?

Eller är det kanske så att star har ändring på g, och att någon på sas var lite för snabb att trycka på publicera knappen?
 

flonken

Medlem
Framover kommer sakert manga dela upp bokningen, och losa sista strackan fran Mainland SE Asia till Maritime SE Asia med ett lagprisflyg. I alla fall om det ar sa att man ska till Malaysia, Singapore eller Indonesian.
Ja, det är möjligt. Tråkigt att det blir dyrare att flyga med SQ nu. Antar att man får betala för den dyrare zonen, även fast man ska vidare till tex BKK.
 
Toppen