Senaste nytt

SAS gold lounge Kastrup CPH.

jumbooze

Medlem
Siden det er snakk om gull loungen i cph. Jeg reiser i hovedsak business og litt ofte first med Singapore. Når jeg skal hjem til TRF sandefjord Lufthavn ( oslo south) har jeg 5 timers venting. Min flight er en sas code share med widerø WF. Jeg blir all tid nektet adgang til gulld loungen, og henvist til business. Greit for såvidt, men hvilerommet er mye bedre i gull loungen. Er det slik det skal være? Har to forskjellige gullkort, og det en er SIA solitaire. Ikke "end of the world", men veldig irriterende.p
Har du KrisFlyer Gold eller något Star Alliance Gullkort? Till vilket bolag krediterar du dina Singapore Airlines flygningar?
 

mha321

Medlem
Siden det er snakk om gull loungen i cph. Jeg reiser i hovedsak business og litt ofte first med Singapore. Når jeg skal hjem til TRF sandefjord Lufthavn ( oslo south) har jeg 5 timers venting. Min flight er en sas code share med widerø WF. Jeg blir all tid nektet adgang til gulld loungen, og henvist til business. Greit for såvidt, men hvilerommet er mye bedre i gull loungen. Er det slik det skal være? Har to forskjellige gullkort, og det en er SIA solitaire. Ikke "end of the world", men veldig irriterende.p
Wideroe är ju inte med i star Alliance så det blir extra krångligt i och med att de är med i eurobonus. Med eurobonus guld bör du ju få tillgång, men inte med Singapore guld. Och de täppte väl till reglerna en stund vill ska så att man nu bara får guld lounge om man har access med det kort som faktiskt ligger inne i bokningen.
 

JohanGE

Medlem
Hej. Öppnar upp denna tråd med en fråga till vilken jag hoppas ni har ett svar.
Om jag flyger Austrian (OS) från CPH (men med Eurowings som trafikerar flygningen), har jag då ändå som EBG access till denna lounge?
 
Ja, det är det. Hittar ingen info om det, mer än att Eurowings inte är ett anslutet Star Alliance bolag, och skulle därför inte ge loungetillgång. Men det är en Austrian-flygning med till synes Austrian-flygnummer (OS302 i mitt fall)
Då ska det inte vara några problem. Man kommer ju in med Cityjet som har SAS flygnummer t.ex.
 

JohanGE

Medlem
En kanske dum fråga, men hur ser de i receptionen att jag har access till loungen? När jag bokade biljetten efterfrågades inte mit EB-nummer. Visar jag då upp mitt fysiska eller elektroniska EBG-kort?

Jag flyger alltså i Ekonomi med Austrian.
 

Canadien

Medlem
En kanske dum fråga, men hur ser de i receptionen att jag har access till loungen? När jag bokade biljetten efterfrågades inte mit EB-nummer. Visar jag då upp mitt fysiska eller elektroniska EBG-kort?

Jag flyger alltså i Ekonomi med Austrian.

Lägg in ditt EBG i bokningen vid incheckningsdisken så kan du sedan blippa ditt boardingkort i automatspärren för att komma in i loungen.
 
Toppen