Senaste nytt

SAS fryser Eurobonus under Coronakrisen

varva77

Medlem
Känns minst sagt oklart om detta stämmer. Ok att man inte kan plocka ut varor osv men tjäna finns det ingen anledning att stoppa om nu inte alla partners gjort det, likt Coop. Har shoppat relativt mycket senaste och medvetet ätit på restauranger som har samarbete. Planerar även att besöka hotell/spa i sommarsverige som har ”EB-everydaysamarbete” men kommer nog att omvärdera om allt samarbete försvinner. Kreditkorten kan omöjligt frysa poängintjäning(?)
 

Gizmokvack

Medlem
Några butiker har trillat ur portalen, poäng från Coop har pausats och möjligheten att boka via star alliance har även den pausats.

Mig veterligen inga nyheter? Utan en artikel som likväl kunde publicerats för några veckor sedan...
 

Berglund

Medlem
Kreditkorten kan omöjligt frysa poängintjäning(?)
Det blir mycket tydligare om man inte litar på en förvirrad skribent som bevisligen inte klarar att bena ut vad som är vad.

Därefter kan det underlätta att, trots att artikeln är dåligt skriven, läsa hela och inte hitta på själv - där står bland annat:
För dem som har ett SAS Eurobonus kreditkort fungerar det som vanligt, står det på SAS hemsida.”.

Case closed.
 

Valley

Medlem
Så vad är den direkta innebörden? Du får poäng som vanligt men kan inte använda dem (just nu). Du får inte poäng överhuvudtaget. Eftersom man pausat?
 

mha321

Medlem
Så vad är den direkta innebörden? Du får poäng som vanligt men kan inte använda dem (just nu). Du får inte poäng överhuvudtaget. Eftersom man pausat?
Som jag tolkar det, du får poäng från alla flygningar, både sas och star alliance. Du får poäng från alla kreditkort. Du får poäng från vissa partners, medans vissa partners tillfälligt är nedstängda, tex coop.

Du kan fortsatt nyttja poäng på SAS. Däremot är Star Alliance-utnyttjande nedstängt, likaså poängöverföringar till partners, och att använda poäng i shoppen är extremt begränsat.

Så i första hand är det uttag hos externa partner som är stoppat. Systemet som sådant är vad jag förstått inte alls pausat, det är bara en typisk tidningsrubrik.
 
Toppen