Senaste nytt

SAS familjekonto

SAS har ju dock bytt ut alla dessa gamla system och det är ju därför det dragit ut mycket på tiden. Förhoppningsvis är det inte mycket gammalt legacy kvar vad det gäller eurobonus.
Exakt så. Poolingen ligger säkert i någon kö men är inte prioriterad.
Att ”bara” koda det som syns för kunden är det som tar minst tid, att lösa affärslogiken driver extremt mycket tid.
Ja så är det i mångt och mycket, antar att kunderna generellt är dåliga på upphandling och inte har full koll på vad de vill ha.
Pooling torde dock vara relativt enkelt, typ if A then B. Men det blir ju bara enkelt om de bakomliggande systemet/n fungerar smärtfritt osv. Och där har SAS gjort ett jättejobb med att skrota massor med gamla system och införa ett gemensamt, men de har säkerligen en del kvar att prioritera innan poolingen.
 

Jag ringde kundtjänst förra veckan och beklagade mig över att det kostar pengar att föra över poäng mellan barn och föräldrar. Jag hade inte så mycket för det, förutom att den jag pratade med, som jag uppfattade som en både kompetent och erfaren medarbetare (kors i taket), sa att SAS nya Familjekonto kommer att lanseras i oktober/november i år. Han hade fått den informationen tidigare samma dag. Det är 9 dagar sedan jag hade detta samtalet.
 

palmen

Moderator
Jag ringde kundtjänst förra veckan och beklagade mig över att det kostar pengar att föra över poäng mellan barn och föräldrar. Jag hade inte så mycket för det, förutom att den jag pratade med, som jag uppfattade som en både kompetent och erfaren medarbetare (kors i taket), sa att SAS nya Familjekonto kommer att lanseras i oktober/november i år. Han hade fått den informationen tidigare samma dag. Det är 9 dagar sedan jag hade detta samtalet.
Bara hoppas att det stämmer då det är efterfrågat. De har dock sagt samma sak i 3 år så jag väljer att tro på det när det händer.
 
Bara hoppas att det stämmer då det är efterfrågat. De har dock sagt samma sak i 3 år så jag väljer att tro på det när det händer.

Visst är det så, men någon gång måste de ju ha rätt. Även en klocka som har stannat visar ju rätt tid ett par gånger om dygnet. ;)

En stor skillnad nu är väl att man har fått igång en, i det stora hela, fungerande hemsida. Vad jag har förstått så är hemsidan och den plattformen en viktig komponent för att få igång olika Eurobonus funktioner. Att det nu fungerar ganska bra bör ju då öka chanserna för att man har rätt den här gången. Men jag är ju också en naiv optimist. :)
 

joa

Medlem
Har det hänt något på denna fronten?
Ligger en del poäng på gummans konto som ju som ni vet gick över per automatik förut.
Skulle vilja få över dem. Är det bara att vänta eller vad händer här?
 

cbroxe

Medlem
Hej!
Tänkte lägga in mina barn i detta. När jag försöker skapa ett Eurobonuskonto till dem, så måste jag uppge en epost-adress. Dom har så klart ingen (dom är ganska små). Jag försökte med min egna, men dom klagar på att epost-adressen redan används. Så min fråga är hur har ni gjort? Måste man skapa upp nya epost-adresser till sina barn? Eller finns det någon "work-around"?
MVH
 
Toppen