Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

chaudi

Medlem
Hm, vill dubbelkolla om jag tänker rätt, men jag tror jag bör fått min status förlängd.
Statusperiod: Jul - Jun
2019-07-01 - 2020-06-30 - tjänade in ca 51 000 nivågrundande poäng, blev guld
2020-07-01 - 2021-06-30 - 20 000 nivågrunandepoäng men var guld p.g.a. förlängning
Nu trillade jag ner på silver, vilket jag inte borde gjort?
Svar: något blev fel, sas fixar.
 
Fasen, förlåt för kanske hjärndöd fråga men jag har nu försökt förstå vad som pågår genom att läsa i tråden men fattar fortfarande inte. Kommer jag behålla min status om det ser ut såhär:

Jag tjänade in diamant själv 2019
Screenshot 2021-10-16 at 13.55.23.jpg
 

folo

Medlem
Någon mer än jag som har kvalifiserings år 1 dec till 30 nov som inte hört ett pip från SAS om förlängning?

Du kommer förlängas bara du uppnådde EBG/EBD på egna meriter sist. Förlängningen kommer först under graceperioden. Exempelvis, jag med kvalår 1sept-31aug fick min förlängning för ca 2v sedan, dvs 1,5mån in i gracen.
 

LPC123

Medlem
Du kommer förlängas bara du uppnådde EBG/EBD på egna meriter sist. Förlängningen kommer först under graceperioden. Exempelvis, jag med kvalår 1sept-31aug fick min förlängning för ca 2v sedan, dvs 1,5mån in i gracen.
Ja jag uppnådde guld under 2020 på egna meriter och har inte fått förlängt innan så det borde vara lugnt. Bara så irriterande att vissa får mail och info medan andra får gissa :(
 

Backis2

Medlem
En fråga om man lyckas uppgradera sig en nivå t.ex från silver till guld under sin kvalificeringsperiod under normala förhållanden behåller man den statusen bara under sin kvalificeringstid eller får man behålla den även under nästa period.
 
Toppen