Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

LPC123

Medlem
Har brytpunkt sista nov och är osäker på hur det kommer bli.
Hoppas att få i alla fall 6mån förlängt och en rimlig chans att flyga ihop det som saknas.
 

palmen

Moderator
Har brytpunkt sista nov och är osäker på hur det kommer bli.
Hoppas att få i alla fall 6mån förlängt och en rimlig chans att flyga ihop det som saknas.
Får du förlängt kommer det med 99,9% säkerhet vara förlängning 1 år och inget annat.
Finns ju en möjlighet att sas gör om allas kvalificeringsår till kalenderår, men finns inget som tyder på det i dagsläget.
 

LPC123

Medlem
Får du förlängt kommer det med 99,9% säkerhet vara förlängning 1 år och inget annat.
Finns ju en möjlighet att sas gör om allas kvalificeringsår till kalenderår, men finns inget som tyder på det i dagsläget.

Ja vi får se hur dom tänker?
Hade varit gott att kunna lösa det själv men inte utan vaccin i kroppen.
 
Hoppas på det för egen del. I så fall uppnår jag lätt EBD för första gången. :)

Skulle dock vara tråkigt för de som inte vill/kan flyga under pandemin.
Satt och räknade lite. Den dagen då jag kan börja resa har jag 8 long haul och 6 EU som är måsten. Men ju längre tiden går desto färre blir det då jag blir tvingad att stanna längre. Hittills har det löst sig men nu börjar det bli kritiskt. Dock ser det ut som om åtminstone frun får sin första om 2-3 veckor och då kan jag i värsta fall sitta i karantän om det krävs.
Känns dock skönt på ett sätt att inte resa. Jädrar vad mycket jag gar fått gjort hemmavid.
 

Thornado

Medlem
Hoppas hoppas. Mitten av maj snart. Blir det inte förlängt så missar jag GFL har 9 år nu...

När går din kvalperiod ut? Du har inte möjlighet att köra några inrikesresor i Plus nu under 4x-kampanjen för att rädda LTG, borde ändå vara värt en hel del. Du behöver 6 t/r i Plus om du börjar från 0, bara 3.5 om du redan har ett Amex Elite.
(Eller färre resor om du känner dig bekväm med att ta en resa ut i Europa, gärna via CPH. Det kräver ju dock PCR- och/eller antigentest.)
 
Toppen