Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Hansi

Medlem
Jag fick mail igår, min kvalperiod går ut sista maj. Så nu har jag fått förlängning två gånger.
Bara vänta på vaccination och sen kanske man kan resa med färskt Vaccinpass så snart
det är möjligt.
 

M.K

Medlem
Gu va kul det var att klara EBD med bara 59p förrförra året... Inte bitter jag heller. :D

87AD7E15-A0F7-4BB2-8202-A9A4E69659E0.jpeg
 

Brandten

Medlem
Inte fått något mail varken förra perioden eller den nya så skickade in ett mail som jag snabbt fick svar på.


Din Guldstatus kommer förlängas med 12 månader som ett undantag för Covid-19. Nästa period FEB21-JAN22 behöver du däremot uppfylla kravet på 45 000 poäng. Förlängningen räknas mot LTG.
 

M.K

Medlem
Det kommer nya ”initiativ” för att behålla status, det första under mars månad, från SAS enligt rykten. Jag saknar källa denna gång men ändå värt att nämna för er andra som också har senare kvalificeringsperiod efter 31 augusti tycker jag. Mer info lär alltså komma officiellt inom en dryg månad.

Citerar mig själv angående korrekt källa. ;)
Initiativet är mycket riktigt släppt nu i mars med 4x statusintjäning för flighter i april, maj och juni. Officiellt släppt på Diamond eventet igår om nu någon missat detta här på BC. :D

Det antyddes också, vilket är mer eller mindre säkert i min bok, att status även kommer förlängas för de med lite senare datum än sista augusti.
 

FFlash

Medlem
Citerar mig själv angående korrekt källa. ;)
Initiativet är mycket riktigt släppt nu i mars med 4x statusintjäning för flighter i april, maj och juni. Officiellt släppt på Diamond eventet igår om nu någon missat detta här på BC. :D

Det antyddes också, vilket är mer eller mindre säkert i min bok, att status även kommer förlängas för de med lite senare datum än sista augusti.

Jag fick denna samma mail angående 4x kampanj, men har inte fått info eller tydligande om min guldstatus kommer att ytterligare förlängas ett år till. Har kvalperiod april-mars, och fick förlängning 2020. Jag uppfattar jag åker ned nästa månad även om andra fått nu 2x förlängning?
 

palmen

Moderator
Jag fick denna samma mail angående 4x kampanj, men har inte fått info eller tydligande om min guldstatus kommer att ytterligare förlängas ett år till. Har kvalperiod april-mars, och fick förlängning 2020. Jag uppfattar jag åker ned nästa månad även om andra fått nu 2x förlängning?
Nej du får behålla om dual tjänade in statusen själv och inte fick som gåva eller liknande. Förlängningen lär du se runt maj/juni skiftet ungefär, du har grace till sista juni.
 
Toppen