Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Hustrun fick förlängt diamond i första skedet med brytpunkt 31 januari och nu fick jag min diamond förlängd - skönt :)
Många sparade semesterdagar kan förhoppningsvis ge en intensiv resehöst/vinter, har bokat två awardresor till Tokyo en med ANA First och en SAS Business här kanske man får tänka om och ta betalresor i stället om det kommer bra kampanjer med LH First.
Jobbresor lär det inte bli så många.
 

Tonton

Medlem
Å jag får hoppas en månad till då jag har sista sept som bryt.0 chanser att jag flyger in guld innan dess.
Alla mina fabriker håller stängt för besök till minst 1 a maj.
:(
Har bara 1 år kvar till LTG.

45k
- 20k (Amex elite)
- 12k (SAS MC Premium)
= 13k

13k poäng kan du lätt flyga ihop enkelt, på relativt smidiga europarutter, i sommar. Förhoppningsvis är det lugnare med Covid då också.

Jag har också sista september som brytpunkt, och hoppas på förlängning. Men i "värsta fall" så får det bli en liten MR-runda ifall det är möjligt.
 

raphaelmak

Medlem
Jag har också fått mejlet igår, min kvalperiod går ut siste maj.
Jätteskönt att jag får diamant ett år till + 4:e året mot lifetime gold :D

För mig är det kanske tur också att mina jobbresor går inte att ersättas online pga vad jag arbetar med (idrottsevenemang). När världen öppnas upp så får jag fortsätta resa :rolleyes:
 
Last edited:

intuition

Medlem
Min kvalificeringsperiod går ut siste april (och "medlemsskapets utgångsdatum" är således siste juli). Någon förlängning verkar inte vara aktuell för mig. I alla fall inget mail eller annat meddelande om det.
 

pswe

Medlem
Min kvalificeringsperiod går ut siste april (och "medlemsskapets utgångsdatum" är således siste juli). Någon förlängning verkar inte vara aktuell för mig. I alla fall inget mail eller annat meddelande om det.
Mailet igår täcker bara den nya utökade perioden.
Utgång 30e april har hanterats tidigare och inte lika tydligt med mail till berörda. Om du uppfyller kraven (i princip inte fått nivån som gåva utan tjänat in den) lär du bli förlängd.
 

palmen

Moderator
Min kvalificeringsperiod går ut siste april (och "medlemsskapets utgångsdatum" är således siste juli). Någon förlängning verkar inte vara aktuell för mig. I alla fall inget mail eller annat meddelande om det.
Som @pswe säger är det nya mailet skickat till de som har kvalår som nu fått förlängning.
Du tillhörde gruppen som redan i slutet på förra året fick förlängt, dvs de med kvalår som slutade i mars/april. Därav inget mail nu.
 

Andreas.Net

Medlem
Jag har kvalificeringsår 1 aug - 31 juli, jag har inte fått något mail, jag ringde dock guldsupporten och fick bekräftat att jag kommer får förlängt och att det kommer räknas in i lifetime.
Hade dock känts skönt med mail som bekräftelse, jag frågade just om det när jag ringde men han sa att förlängningen sker per automatik och att jag inte kommer få ett mail, skumt att vissa har fått mail men det är väl typiskt sas...
 
Jag har kvalificeringsår 1 aug - 31 juli, jag har inte fått något mail, jag ringde dock guldsupporten och fick bekräftat att jag kommer får förlängt och att det kommer räknas in i lifetime.
Hade dock känts skönt med mail som bekräftelse, jag frågade just om det när jag ringde men han sa att förlängningen sker per automatik och att jag inte kommer få ett mail, skumt att vissa har fått mail men det är väl typiskt sas...
Jag har kval 28feb-1 mars och har inte heller fått något mail. Hoppas också på ytterligare förlängning...
 
Toppen