SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startet af Syversen, 22 April 2020.

1. Syversen

Syversen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tolkar det som till och med.

2. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fortfarande förvirrad eftersom nästa period börjar 1:a mars 2021 och alltså slutar midnatt 28:e februari (guld idag, intjänat på egna meriter förra perioden)...

3. Tonton

Tonton Medlem

Snyggt översikt. Jag tog mig friheten att sätta in det som en bild också:

Skärmavbild 2020-04-22 kl. 20.05.03.png

helgonet, Fredrik Thurfjell, Brogren og 9 andre synes godt om dette.
  4. Syversen

Syversen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då ingår du i den skara som vinner mest på detta och har således din aktuella status kvar enligt sista raden i bilden @Tonton gjort ovan :)

Patrik synes godt om dette.
  5. iceland

iceland Medlem

Hmm, SAS säger ju följande: "The membership level extension benefit means that at your membership level expiry date you will be renewed with current tier level regardless if you have reached the limit for renewal in your previous qualification period."

Det borde rimligtvis gälla alla, oavsett "membership expiry date"? Kanske bara är önsketänkande från min sida …

6. Greger

Greger Medlem

"How will my Lifetime Gold status be affected if I am renewed by the membership level extension benefit?

If your current membership level is Gold or above and you are eligible for the membership level extension benefit, then your extended membership level year will raise your counter for consecutive Life time gold year according to EuroBonus program rules for Life time gold."

FAQ: Corona EuroBonus | SAS

Hittade inte detta någonstans i forumet så postar här. Sökte efter den här informationen febrilt!

EDIT: Blandar kanske ihop det med deras andra erbjudande... :(

helgonet, LSH, Jönsson og yderligere 1 synes godt om dette.
  7. ante_77

ante_77 Medlem

Jag hade inte chansat på att det förlängda året räknas som guld, lite beroende på hur länge detta varar.
    Varar det allt för länge så har man ingen nytta av sitt LTG, då det inte existerar något bolag längre.
    Förhoppningsvis slipper jag ha nytta av mitt LTG i typ 25 år till då jag förhoppningsvis tar pension.

8. Greger

Greger Medlem

Jag kan inte tolka det här nedan annat än att man får kvalificeringsår för LTG.

bild.jpg

ante_77 og Jönsson synes godt om dette.
  9. Johans00

Johans00 Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tur i oturen, hade inga planer alls på att återkvala till Diamond. Nu är Diamond säkrat till Januari 2022 och Gold till minst Januari 2023. Tack SAS!!!

10. palmen

palmen Moderator

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Man behöver inte chansa, SAS skriver uttryckligen att året man får förlängt räknas in i LTG
    upload_2020-4-22_20-59-12.png
    FAQ: Corona EuroBonus | SAS

Tommy, Brandforce, Robert flysas og 2 andre synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!