Senaste nytt

SAS förlänger Amex vouchers 2020 från Elite och Premium med 2/3 månader

palmen

Moderator
OT: men ser inga problem varken när jag använder Safari på Mac eller Chrome på Windows. Bilden är stor men går inte utöver ramen/marginalen för inläggen. På mobil inga problem alls. Vet inte vilken webbläsare du använder men kanske hjälper.
Jag kör windows 10 med chrome och bilden tar upp 3 fulla sidor i browsern, dvs jag ser bara en tredjedel av bilden åt gången. Illustrerar det med 3 skärmdumpar här nedan, allt i 100% zoom i browsern.
upload_2021-2-10_15-49-2.png


upload_2021-2-10_15-49-35.png


upload_2021-2-10_15-50-6.png


Måste gå ner på 33% zoom i browsern för att hela bilden ska visas utan att scrolla, men då blir inget annat läsbart heller
upload_2021-2-10_15-51-41.png


Rent generellt är det önskvärt att man inte kopierar bilder med textinformation då det inte blir sökbart för framtiden. Det är bättre att kopiera texten så kan man söka på den framöver samt att problemet med dessa gigantiska bilder som uppstår ibland (verkar vara från tapatalk) troligtvis försvinner.

(Detta inlägg är delvis skrivet som moderator och som vanlig medlem på forumet)
 

bnr

Medlem
OT: men ser inga problem varken när jag använder Safari på Mac eller Chrome på Windows. Bilden är stor men går inte utöver ramen/marginalen för inläggen. På mobil inga problem alls. Vet inte vilken webbläsare du använder men kanske hjälper.
Se inlägget som @palmen skrev - det illustrerar min poäng ganska bra.
Är inget tekniskt problem, webbläsaren visar det den ska och bilden håller sig där den ska på webbsidan.
 
Toppen