Senaste nytt

SAS förlänger Amex vouchers 2020 från Elite och Premium med 2/3 månader

Walter

Medlem
Ja det är olika. Jag har aldrig kunnat de mer än 1.

Jag har kunnat se tre, nu ska jag ha fyra men ser två. Dock har jag ffyra att jag vid ett tillfälle fick två när en triggades, de kanske har korrigerat detta och råkat ta bort två. Vem vet. Win some loose some. Vanligtvis skulle man ju blivit sur, men nått säger mig att jag triggar två till innan det går att resa normalt ^^

Ser heller ingen förlängning på hemsidan, blir att kolla igen i slutet av nov.
 

Mr Phil

Medlem
Jag har två Elite-vouchers som går ut 2020-12-31 samt en som går ut 2021-12-31.
Har fått mail om förlängning av en av mina vouchers till 2020-03-31.
På hemsidan kan jag bara se två vouchers som fortfarande går ut 2020-12-31 så där har uppdateringen inte slagit igenom ännu.
Jag har exakt som du, men ser bara en av mina på SAS sida. Fick mail på den häromdagen. Mina andra 2 (som idag blev ytterligare en...)???
Ska man ringa?
 

mano81

Medlem
Det finns inga regler för när man får/måste resa. Indirekt begränsas det av att det bara går att boka 11-12 månader innan avresa. Så nu blir det möjligt att boka feb/mars 2022 så jag antar att svaret på din fråga blir att man nu får extra tid.
Är du helt säker på detta? Tidigare har det väl varit att en voucher som går ut vid årskiftet har man kunnat resa på till nästa årskifte, förutsatt att man bokar innan detta årskifte. Det står inget i mailet om att man får resa fram till sista feb/mars.
 
Toppen