Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Ska inte tjafsa, men mitt resonemang gick ju ut på
1. Skitful design
2. Konstigt att man inte skyltar med status på fronten då jag empiriskt vet att folk med guld+ som status gärna vill berätta det för hela världen.

Och det lät som du sa emot och att miljön var ett argument emot 2:an, men då det inte verkar vara det finns det ju inte längre nån ursäkt till hur dåligt detta är.

När alla kortutgivare går mot coolare design med gravyr, snyggare kort och nya material som metall går MC SAS åt andra hållet
Du har missuppfattat mig. Jag menade bara att jag inte ser någon anledning att skriva ut en status som är giltig 1 av 4 år på kortet. :)
 

henke12

Medlem
För egen del är den nya designen en fullständig icke-fråga. Jag ser absolut 0% fördelar med att ha statusen utskriven på kortet, och slipper gärna att byta kort varje år. Och även om den nya designen kanske inte är särskilt snygg, så kan jag väl inte påstå att den gamla var särskilt snygg heller…
Som minimalist är jag glad för varje extrakort jag slipper i plånboken!
Vågar inte riktigt lita på att mitt digitala kort i SAS appen funkar i hela världen!
 

Canadien

Medlem
Som minimalist är jag glad för varje extrakort jag slipper i plånboken!
Vågar inte riktigt lita på att mitt digitala kort i SAS appen funkar i hela världen!
Fast jag har varit med om att loungedrakar (i US) vägrar acceptera kreditkort som är märkta som bonusprogramkort och tvingats hala fram ett rent SAS Eurobonusmedlemskort för att få komma in.

Edit: nu var det säkert 5-6 år sedan så kanske även US börjar acceptera app-kort i loungen
 

hco

Medlem
Nya kortet har dumpit ner hemma nu. Tråkigt att SAS MC gått från att vara bland de finare och användbara korten (EB#, hyrbilskoder, etc) till att bli det absolut fulaste.
 

zippan

Medlem
Fick mitt nya uppdaterade kort nyligen. Har köpt med det i fysiska butikee två gånger. Ingen av gångerna fungerar det att blippa.

Någon annan som har samma problem eller är det terminalerna som inte är uppdaterade?
 

IT-snubben

Medlem
Fick mitt nya uppdaterade kort nyligen. Har köpt med det i fysiska butikee två gånger. Ingen av gångerna fungerar det att blippa.

Någon annan som har samma problem eller är det terminalerna som inte är uppdaterade?

Fungerade det att stoppa i kortet och slå kod de gångerna? Eller använde du ett annat kort istället? För precis som Cristoffer skriver så måste man stoppa i det i terminalen första gången. Men om du gjort det vid första köpet så borde det ju fungerat att blippa vid nästa köp.

Första gången måste du stoppa i kortet och slå koden. Sen är det beloppet som avgör.

Beloppet avgör bara om du måste knappa kod eller inte. Det går att blippa även höga belopp.

EDIT: Jag tog för lång tid på mig att författa detta inlägg så svar hann komma mellan.
 

zippan

Medlem
Fungerade det att stoppa i kortet och slå kod de gångerna? Eller använde du ett annat kort istället? För precis som Cristoffer skriver så måste man stoppa i det i terminalen första gången. Men om du gjort det vid första köpet så borde det ju fungerat att blippa vid nästa köp.

Ja, det fungerade båda gångerna att stoppa i det.
 

Edvin

Medlem
Hej! Någon som vet vad som händer med sitt PointEarner när man uppgraderar sitt vanliga SAS MC till premiumvarianten?
 
Toppen