Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Dr. Miles

Expert
Inlägg från en annan tråd: Värt att skaffa SAS Eurobonus Mastercard? | Sida 24 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

750:-/år för 5p ytterligare +12000 statuspoäng/år
Det här lär väl inte vara gratis för EBG+ som det "vanliga" kortet är.
Tänker de ta upp konkurrensen med Amex tro?
Info från sidan för dem som inte orkar att logga in.

EDIT: Så här kommer man in till den här sidan.
Logga in -> Menyn -> Kortjänster -> Uppgradera till Premium.


Länk: https:// ... /nis/m/sase/external/t/login/index#convertcard

Screenshot20170512 02 MC.png



SAS EuroBonus World Mastercard skrev:
Fler poäng

Du kan använda Premium överallt och varje köp ger dig poäng. Använder du ditt Premium varje månad får du ytterligare 1.000 poäng per månad. Dessa poäng kan höja din EuroBonus-nivå men kan inte användas till att köpa bonusresor eller andra produkter i EuroBonus-programmet.

Dessutom får du 10.000 Extrapoäng i välkomstpremie när du gör dina 3 första köp inom 30 dagar.

Så här många fler poäng tjänar du med Premium


Poäng du tjänar per 100 kr med Premium
  • Köp i svenska kronor 10* 15
  • Köp i utländsk valuta 15* 20
  • Köp av flygbiljetter på sas.se 20* 25
* Poäng som du tjänar med ett SAS EuroBonus World MasterCard

Fler förmåner

Premium ger dig tillgång till Fly Premium, där du kan boka bonusresor i SAS Plus eller SAS Business men bara betala för SAS Go - och njuta av alla de fördelar som ingår i den högre serviceklassen. Läs mer om Fly Premium

Viktigt att veta
  • - Du kommer att behålla samma köpgräns, pin-kod och försäkringar som du har på ditt nuvarande kort. Du kan enkelt ansöka om att höja köpgränsen genom att logga in på Mitt kort.
  • - Kom ihåg att ändra till ditt nya kontonummer om ditt kort är kopplat till autogiro.
  • - Du kommer att få ett nytt kortnummer så tänk på att uppdatera kortinformation på de tjänster som du har kopplade till kortet. Det gäller även ett eventuellt PointEarner.
  • - Har du redan ett PointEarner får du automatiskt ett nytt med samma förmåner och poängintjäning som Premium. Kortet ser likadant ut som tidigare, men kortnumret är nytt.

Om man får flyga i SAS Business eller SAS Plus med poäng för SAS Go blir det upp till 40% rabatt.
(till Asien/USA: SAS Business: 100.000 poäng, SAS Plus: 80.000 poäng. SAS Go: 60.000 poäng)
SAS points charts - SAS


Tilläggsinfo:
---
På SAS EuroBonus Mastercard Premium webbsida står det att 10.000 välkomstbonus poängen förs över till EuroBonus kontot 2 månader efter tredje köpet.

SAS EuroBonus Mastercard Premium skrev:
Dubbla poäng i juni, juli och augusti

Ansök nu och få 10 000 Extrapoäng i välkomstbonus när du gör tre köp inom 30 dagar* och dubbla poäng för alla köp under juni, juli och augusti.**

* Poängen hamnar på ditt EuroBonus-konto inom två månader efter det tredje köpet, förutsatt att du har kvar kortet när poängen ska överföras.
** Gäller ej kontantuttag.
https://saseurobonusmastercard.se/korten/mastercard-premium/

---
Uppdaterad: 2017-07-26

Länk till Fly Premium:
https://saseurobonusmastercard.se/korten/korttjanst/fly-premium/

SAS EUROBONUS WORLD MASTERCARD skrev:
Villkor för Fly Premium
  • Den intjänade poängen i EuroBonus programmet (Bas- och Extrapoäng), de senaste 12 månaderna, bestämmer Fly Premium nivån/saldot
  • Poäng överförda från familjemedlemmar eller vänner och de 1000 månatliga poängen, som kan höja din EuroBonus nivå, räknas inte med i saldot
  • När en Fly Premium nivå uppnås kan man boka på den nivån de närmaste 12 månaderna
  • För varje månad som Fly Premium nivån bibehålls förlängs möjligheten att boka bonusresor på denna nivå med tillsvarande tid
  • Om en högre Fly Premium nivå uppnås kommer den automatiskt att gälla de närmaste 12 månaderna
  • Fly Premium nivån beräknas månatligen per den sista dagen i månaden
  • Alla standard bonusresor i SAS EuroBonus är bokningsbara tur/retur med Fly Premium
  • Vi utvecklar och uppgraderar kontinuerligt Fly Premium konceptet och enligt planerad utveckling kommer det att per oktober 2017 vara möjligt att:
    • kombinera Fly Premium med andra erbjudanden
    • boka standard bonusresor som enkel resa
    • boka en retur bonusresa med exempelvis SAS Go vid utresa och SAS Plus vid hemresa
    • boka en bonusresa som tillåter hemresa från annan ort än den vid utresan. Exempelvis utresa från Köpenhamn till New York och hemresa från Boston till Köpenhamn
 
Last edited:

mha321

Medlem
Nu kan man alltså köpa sig till 20,000+12,000=32,000 baspoäng per år enkelt. Guld efter 45,000. Det blir ju nästan svårt att undvika guld. Frågan är om detta kommer leda till en höjd kvalificeringsgräns -- det borde ju nästan gjort det redan när Amex kom med sitt, nu känns det ännu mer sannolikt.

Framförallt FlyPremium låter ju intressant. Inte riktigt lika bra som Amex 2-4-1, men helt utan spend-krav verkar det ju vara. Too good to be true?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

h9kh9k

Medlem
FlyPremium låter ju intressant. Inte riktigt lika bra som Amex 2-4-1, men helt utan spend-krav verkar det ju vara. Too good to be true?
Tycker det är svårt att hitta C platser på sas som det är idag och om dom gör det lättar (billigare) att boka utan att öka antal stolar kan det bli svårt att utnyttja erbjudandet.

(Som ebd fick jag 750 i avgift)
 

mjulven

Medlem
Dem stora frågan är väl om man alltid kan använda fly premium eller om man måste kvalificera sig för det på något vis. Är det alltid så kommer jag skaffa det direkt...
 

MrDollar

Medlem
Kom detta nu i samband med att sas trixar och fixar i Eurobonus systemen? Är detta en del i Eurobonus 3.0 kanske? :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

ldmnt

Medlem
Spännande! Undrar om priset justeras ner om man inom några månader blir EBG?

Hur fungerar det idag, går priset på kortet ner direkt när man blir EBG, eller måste man vänta tills nästa år?
 
  • Gilla
Reactions: XXX

Thornado

Medlem
Spännande! Undrar om priset justeras ner om man inom några månader blir EBG?

Det verkar ju faktiskt som att detta är ett fall när det finns en viss differentiering mellan EBG och EBD. Utifrån de rapporter vi sett hittills så verkar det bara vara EBD (och förhoppningsvis EBP) som får det för 750 kr. EBG och nedåt får betala fullt pris.

Jag har aldrig haft SAS Mastercard innan jag blev EBG, så kan inte svara av egen erfarenhet på din andra fråga, men jag gissar att svaret är nej, avgiften bestäms av den statusnivå som du har när årsavgiften ska betalas.
 

MrDollar

Medlem
Det verkar ju faktiskt som att detta är ett fall när det finns en viss differentiering mellan EBG och EBD. Utifrån de rapporter vi sett hittills så verkar det bara vara EBD (och förhoppningsvis EBP) som får det för 750 kr. EBG och nedåt får betala fullt pris.

Jag har aldrig haft SAS Mastercard innan jag blev EBG, så kan inte svara av egen erfarenhet på din andra fråga, men jag gissar att svaret är nej, avgiften bestäms av den statusnivå som du har när årsavgiften ska betalas.
Jag är EBB och mig står det 1495kr
 
Toppen