Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Mr Phil

Medlem
Bumpar min fråga om BER från i tisdags (föregående sida). Någon som varit på BER och kan ge svar på om det är smidigt för en dagstur eller till och med vändande med samma plan?
 

Eliot

Ny medlem
Hej har också en fråga om baspoäng. Om kvalificeringstiden snart går ut för att uppnå silver är det någon ide att försöka uppnå guld? Är det så att om jag uppgraderas till silver att jag får en förlängd kvalificeringstid till guld eller nollställs allt ändå samma tid?

Även en fråga om hur det är om jag bokar för 2 personer. Får jag bådas poäng eller bara poäng för en individ? Är det även möjlighet att en kompis som reser som redan har eurobonus referens byter till min, då de inte bryr sig om sin egna?
 

JacobGBG

Medlem
Hej har också en fråga om baspoäng. Om kvalificeringstiden snart går ut för att uppnå silver är det någon ide att försöka uppnå guld? Är det så att om jag uppgraderas till silver att jag får en förlängd kvalificeringstid till guld eller nollställs allt ändå samma tid?

Det nollställs, så vänta med nya flygningar till efter kvalperiodens brytpunkt.
 

Maja

Medlem
Även en fråga om hur det är om jag bokar för 2 personer. Får jag bådas poäng eller bara poäng för en individ? Är det även möjlighet att en kompis som reser som redan har eurobonus referens byter till min, då de inte bryr sig om sin egna?
Du och den du reser måste ingå i samma Point Sharing grupp får att du ska få deras poäng. Det är dock inte statuspoäng som påverkar din status, utan det är poäng du sedan kan flyga för eller om du hellre köper en muffins.

Kompisen kan inte ange ditt Eurobonusnummer när han borkar (för att han ej bryr sig om att få sina poäng). Man kollar att kontot matchar namnet på biljetten mot det som är registrerat för Eurobonus.
 

Birch

Medlem
Har hittat en bra Mileage run från Arlanda till Nice via Köpenhamn, det är dock 50min mellan ankomst och returen så det går inte att boka som ToR resa via SAS.se.
Är det någon som har koll på om det räcker med tid för byte om jag bokar 2 enkelresor, för jag antar att det är samma flygplan som tar returen?
 

JacobGBG

Medlem
Har hittat en bra Mileage run från Arlanda till Nice via Köpenhamn, det är dock 50min mellan ankomst och returen så det går inte att boka som ToR resa via SAS.se.
Är det någon som har koll på om det räcker med tid för byte om jag bokar 2 enkelresor, för jag antar att det är samma flygplan som tar returen?

Om alla utgående flyg håller tiden så klarar du det. Lite våghalsigt att ha det hela på separat biljett för du har ytterst lite marginal. Kolla om en OTA som kan specifiera ben för ben kan få ihop allt på samma biljett.

Alternativt pröva om du kan boka det med SAS via telefon. Räkna dock med 1h kö.
 

Birch

Medlem
Om alla utgående flyg håller tiden så klarar du det. Lite våghalsigt att ha det hela på separat biljett för du har ytterst lite marginal. Kolla om en OTA som kan specifiera ben för ben kan få ihop allt på samma biljett.

Alternativt pröva om du kan boka det med SAS via telefon. Räkna dock med 1h kö.

Tack för svar!
Det känns lite för riskabelt, så blir en annan bokning.
Pratade med SAS tidigare i veckan ang. en inställd resa och jag gav förslag på en ny och frågade om hon hade möjlighet att boka just en sån resa där tiden mellan ankomst och returen var mindre än 1h men hon sa tvärt nej, det gick inte.
 
Toppen