Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Mr Phil

Medlem
Kika på Amsterdam, Berlin & Düsseldorf

Finns så man kan åka över dagen, alt köra en weekend
BER känns prisvärt. Hur funkar det över dagen, ni som testat? Kan man checka in digitalt för båda vägarna om man har koll på SAS Travel Ready? Eller är det någon tidskrävande ”Covid-specifik” procedur i Tyskland som man måste igenom på hemvägen?

Klarar man t.o.m ett stopp på endast 40 min?
 

Apisto

Medlem
Kika på Amsterdam, Berlin & Düsseldorf

Finns så man kan åka över dagen, alt köra en weekend
Kommer nog själv försöka köra en ARN-CPH-AMS, AMS-ARN. En av de få turerna som jag hinner köra över dagen samtidigt som jag kan hämta på förskolan (annars är WAF=0). Finns med CPH-stopp bägge vägar men då hinner jag inte hem i tid.
 

Johan12

Medlem
Hej på er :)

I samband med x4 kampanjen så tänkte jag börja kika på lite möjligheter till att behålla EBG 1 år till.

Jag kollar lite på Skyscanner och ser att det verkar gå att flyga tex. GOT-OSL-CPH-ARN-GOT

Dessa kommer ju dock inte upp när man söker via SAS hemsida så behöver man boka via kundtjänsten då eller hur går det till?
 

Eliot

Ny medlem
Hej! Jag är ny här!

Jag undrade hur det är med att tjäna in bonuspoäng genom att donera pengar till välgörenhet och om man köper något och sedan returnerar varan fås poängen ändå?
 

Andreas.Net

Medlem
Hej! Jag är ny här!

Jag undrade hur det är med att tjäna in bonuspoäng genom att donera pengar till välgörenhet och om man köper något och sedan returnerar varan fås poängen ändå?
När du köper något med ett kreditkort kopplat till eurobonus så tjänar du inga baspoäng dvs det som den här tråden syftar till. Det du tjänar är extrapoäng, dessa poäng kommer inte räknas in för att uppnå status utan är endast poäng som kan användas för att t ex betala en resa eller liknande.
 

Eliot

Ny medlem
När du köper något med ett kreditkort kopplat till eurobonus så tjänar du inga baspoäng dvs det som den här tråden syftar till. Det du tjänar är extrapoäng, dessa poäng kommer inte räknas in för att uppnå status utan är endast poäng som kan användas för att t ex betala en resa eller liknande.
Ah okey tack, ska försöka hitta rätt tråd då!
 

Eliot

Ny medlem
Att köpa något utan att ha för avsikt att behålla det, enbart för att få poängen, kallas bedrägeri. Det sysslar vi inte med här. För övrigt dras poängen tillbaka.
Bedrägeri är det knappast men förstår om du menar att det inte är helt rätt. Vill bara veta hur deras kort fungerar om jag nu inte tycker om en tröja eller något som jag har köpt med kortet.
 
Last edited:
Toppen