Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

samet

Medlem
Ni som är vassa, hur kan jag hitta en bra MR till Buenos Aires med Lufthansa i 1:a klass under året? Drömmen att kombinera det med en bra köttbit och ett bra rödvin samt kolla på Boca eller River

Hitta en kompis som vill följa med och boka på den nu pågående kampanjen.

Då får du din biljett under 30k och inkasserar ca 47.000 poäng.
 

Migato

Medlem
Saknar 5000 statuspoäng till att bli guld och har aldrig gjort en mileagerun förut och tänkte att det kunda vara kul att åka på någon resa och få in 5k statuspoäng. Har ni några rekommendationer? Stannar gärna någon/några dagar på resmålet.

Hittade Hongkong. Skulle ge mig lite över 5k status poäng och kostade runt 60000 kronor T/R men har redan varit där så något roligare/unikt skulle jag gärna åka på.
 
Saknar 5000 statuspoäng till att bli guld och har aldrig gjort en mileagerun förut och tänkte att det kunda vara kul att åka på någon resa och få in 5k statuspoäng. Har ni några rekommendationer? Stannar gärna någon/några dagar på resmålet.

Hittade Hongkong. Skulle ge mig lite över 5k status poäng och kostade runt 60000 kronor T/R men har redan varit där så något roligare/unikt skulle jag gärna åka på.

Om någon ska kunna hjälpa dig måste du uppge en del relevanta saker:
Var utgår du ifrån (flygplats/stad)
När kan du åka (varje dag, varje vecka hela året, eller bara vissa tider på året)?
Är budget fast och vill du få allra "mest poäng för pengarna"?
När du specificerat ovan kan flera personer här hjälpa dig och relativt snabbt.
När det gäller resmålet är det värme, storstad som lockar och är tidskillnad något att undvika eller lite skit samma?
 

guran

Medlem
Hej! Har en flight kvar till guld och en ej ombokninsbar biljett till München kl 1725-19:35 23 feb Sk2661. Vågar jag boka retur med SK2662 med avgång från München kl 20:10? Dvs är det samma plan och är det lätt att göra transfer tror ni?
 

ekf

Medlem
Hej! Har en flight kvar till guld och en ej ombokninsbar biljett till München kl 1725-19:35 23 feb Sk2661. Vågar jag boka retur med SK2662 med avgång från München kl 20:10? Dvs är det samma plan och är det lätt att göra transfer tror ni?
Baserat på SAS ankomster och avgångar i München imorgon så skulle jag anta att det är samma plan.

92BDCD08-6F37-4B7E-8617-5DDAA24F2B4B.png
 

Migato

Medlem
Om någon ska kunna hjälpa dig måste du uppge en del relevanta saker:
Var utgår du ifrån (flygplats/stad)
När kan du åka (varje dag, varje vecka hela året, eller bara vissa tider på året)?
Är budget fast och vill du få allra "mest poäng för pengarna"?
När du specificerat ovan kan flera personer här hjälpa dig och relativt snabbt.
När det gäller resmålet är det värme, storstad som lockar och är tidskillnad något att undvika eller lite skit samma?

Right, sorry!

1. Utgår ifrån ARN.
2. Vill gärna åka över en helg (eller röda dagar), fredag eftermiddag till söndag eftermiddag. Gärna någon gång nu i mars eller april.
3. Vill gärna få 5000 poäng för så låg kostnad som möjligt.
4. Då jag blivit dubbelkrediterad statuspoäng är det inte säkert att jag får guld vid 5k poäng till eller att jag får behålla det i framtiden så jag åker gärna någonstans där jag får stanna och njuta av resmålet. Gärna varmare än Stockholm. Rom exempelvis :).

Jag är inte så sugen på att åka T/R och vända i gaten.

Uppskattar all hjälp.
 
Toppen