Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

craftbrew

Medlem
Hej,

Saknar futtiga 1689 EB poäng för att behålla guldet till nästa år (kvalificeringsåret går ut 29 Feb). Letar därför efter lättaste och billigaste sättet att tjäna in dem på en överdragen MR en av lördagarna i februari.

Några tips från proffsen?

Tack!
 

JochenS

Medlem
Hej,

Saknar futtiga 1689 EB poäng för att behålla guldet till nästa år (kvalificeringsåret går ut 29 Feb). Letar därför efter lättaste och billigaste sättet att tjäna in dem på en överdragen MR en av lördagarna i februari.

Några tips från proffsen?

Tack!
Det är väl tveksamt om du kan hitta någon MR som är billigare och enklare än att köpa poängen, om man räknar in kostnad till och från flygplatsen (oklart vilken), när det inte är frågan om mer poäng än så som behövs.
 

FilipJ

Medlem
Hej,

Saknar futtiga 1689 EB poäng för att behålla guldet till nästa år (kvalificeringsåret går ut 29 Feb). Letar därför efter lättaste och billigaste sättet att tjäna in dem på en överdragen MR en av lördagarna i februari.

Några tips från proffsen?

Tack!
Kolla dagens "now or never"-kampanj. Vet inte var du utgår ifrån, så kan inte kolla specifik.
 

samet

Medlem
Hej,

Saknar futtiga 1689 EB poäng för att behålla guldet till nästa år (kvalificeringsåret går ut 29 Feb). Letar därför efter lättaste och billigaste sättet att tjäna in dem på en överdragen MR en av lördagarna i februari.

Några tips från proffsen?

Tack!

Lättaste och antagligen billigaste är ju att köpa poängen men också klart tråkigast.

1689 poäng behövs inte mycket för. En ToR inrikes i Plus så har du med guldbonusen 1874 poäng. Men det finns ju roligare resmål, välj något resmål där det är fel säsong, då är priserna bra.

@FilipJ är inne på kampanjerna, kolla öven lite framåt intiden, kansle precis innan din period är slut, väsentlig prisskillnad på några veckor.
 
Tack för svaren vilket direkt leder till en ny fråga. Jag försöker hitta hur man köper baspoäng, men på min EB sida hittar jag bara möjligheten att köpa Extra poäng. Behöver man ringa till SAS för att löp baspoäng?
Nej, du behöver inte ringa SAS. Du kommer åt det via din Eurobonussida: SAS Eurobonus > Manage my Eurobonus > Buy/transfer points. Om du har tillräckligt få poäng kvar till och är minst 6 mån in i din kvalificeringsperiod så ska möjligheten att köpa baspoäng dyka upp.
 

MAR

Medlem
Ni som är vassa, hur kan jag hitta en bra MR till Buenos Aires med Lufthansa i 1:a klass under året? Drömmen att kombinera det med en bra köttbit och ett bra rödvin samt kolla på Boca eller River
 
Toppen