Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

magic

Medlem
Vänligen posta era frågor/idé kring Mileage Run(intjärning av baspoäng) för SAS EuroBonus här.

För frågor gällande kvalificering genom segment, hänvisar jag er till SAS EuroBonus Segment Run tråd.

--
Hej!

Kollade eurobonus-kontot och ser att jag behöver ytterligare 840 baspoäng för att få EBG. Intjäningsperiod till maj. Inga flighter inplanerade den närmaste tiden. Någon som har ett trevligt tips på hur jag enklast/billigast/roligast skrapar ihop de där återstående poängen?

/magic

---
Originalrubrik:
* 840 p
* Behöver 9.465 EB Baspoäng innan sista juli
* Klarar jag av att behålla guld?
* Mileage Run - SAS EuroBonus
Ändrad av AHO
 
Last edited by a moderator:

agehall

Medlem
Köp nästan vilken round-trip som helst till någon närliggande plats. Det är inte speciellt dyrt/svårt att få ihop de poäng du behöver...
 

gusten

Medlem
bara att boka via SKs hemsida, välj och vraka. Där ser du ju också hur mycket din resa ger dig i poäng för varje klass eller EB nivå. Dra en eller ett par weekendflighter: LHR borde kunna fås billigt eller varför inte slå till med en långhelg till EWR.
 

sungtae

Medlem
Billigast borde vara att boka en enkel ARN-GOT som flex (Z) ~1400SEK, vilket ger 1380p och ta billgast möjliga tåg eller buss tillbaka.
alternativt valfri RT intra-Skandinavien där ena vägen bokas i Q (690p) och den andra i O eller T (180p), borde gå att få ner till runt 1500SEK (870p).
 

Jacob

Medlem
Du har ju till maj på dig så knappast någon brådska.

Du vill inte ta någon weekend resa iväg någonstans?
 

skydiver

Medlem
Kanske ett litet stickspår (hoppas det är OK), men vet någon varför man bara får poäng när man faktiskt flyger?
Har hänt några gånger att jag köpt icke ombokningsbara biljetter och i slutänden inte kunnat flyga av en eller annan orsak.
De får ju pengarna, och behöver kanske inte ens betala flygplatsavgift eller skatt?
Man kan ju tycka att SAS nästan borde tjäna mer pengar på det till och med? (de skulle kunna sälja platsen till stand-by). Om inte annat blir det mindre vikt att flyga osv osv....
Jag har mina små teorier, men de är inte jättestarka.
Någon med mer insikt i deras grund till detta?
 
Toppen