Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Vänligen posta era frågor/idéer kring Segment Runs för SAS EuroBonus här.

För frågor gällande EBS/EBG kvalificering genom baspoäng, hänvisar jag er till SAS EuroBonus Mileage Run(Baspoäng) tråd.

--

Hej,

Första inlägget här. Gick med i EB i oktober och finner detta extremt roligt och utmanande.

Jag flyger mest mellan ARN och CPH men även en del inrikes. Då jag inte kommer ens i närheten utav 75000 baspoäng så försöker jag komma upp i 40 kvalificerade flygningar med SK så jag blir EBG. Jag är nu på 29 men har tänkt åka till Las Vegas i Oktober.

Jag skulle vilja ha kreativa förslag på hur jag får ut maximalt antal flygningar (inom "rimliga" gränser) med SK för så lite pengar som möjligt. Jag har provat ITA Matrix precis men är inte så hemma med den sidan än.

Poäng är alltid trevligt men eftersom jag inte kommer upp i 75000 baspoäng (har 29 kvalificerade flygningar och endast 26000 baspoäng) så satsar jag på antar flighter istället. Har inga problem med långa stayovers. Jag har även planerat att försöka mig på en uppgradering med Optiontown till business över atlanten.

Om jag har förstått det rätt så flyger inte SAS till Las Vegas så jag måste byta någonstans i USA. Sist jag flög till USA var precis efter 9/11 och då hade de inte så hög säkerhet att det tog superlång tid att gå igenom kontrollerna. Detta har ändrats som jag förstått det.

Så kom med förslag, ska bli intressant och se vad ni veteraner kan hitta på :)

SAS EuroBonus Segment Run tråd

För frågor gällande kvalificering genom baspoäng hänvisar jag att ni postar frågan till SAS EuroBonus Baspoäng run tråd.

---
Originalrubrik:
* Behöver 11 segment med SAS innan oktober
* Segment Run förslag för SAS EuroBonus Gold?

Ändrad av AHO
 
Last edited by a moderator:

Jacob

Medlem
Välkommen till BusinessClass.se Hyperion007!

En enkel sak du kan göra, om du har tid, är att flyga Stockholm-Köpenhamn via Göteborg.
Jag tror många SAS biljetter tillåter detta och den enda skillnaden i pris blir att du får betala flygplatsskatt även för Göteborg.

Annars det mest effektiva är om du kan starta någonstans i Sverige, utanför de tre största städerna, och flyga någonstans i Europa.
Exempelvis Sundsvall-Stockholm-Göteborg-Hamburg och tillbaka ger sex flygningar och borde kunna göras under en dag.

Det blir svårt att få ihop så många SAS flygningar om du ska till Las Vegas. Du kan möjligtvis göra Stockholm-Köpenhamn-Chicago med SAS eller Stockholm-Köpenhamn-Frankfurt med SAS. Men sedan måste du flyga vidare med annat bolag och då räknas ju inte flygningarna bland de 40 du behöver.
Det finns säkerligen en del tricks för att få lite extra poäng, men frågan är om det spelar någon roll om du ändå är så pass långt ifrån 70.000 baspoäng.
 

MarcusC

Medlem
Ett tips kan vara ex vis försöka boka ARN-OSL-CPH-FRA med SK ( blir 3 kval ) vet ej om SK tillåter detta, men kan funka. Antar det måste vara SK metall, men Blue1 kanske funkar oxå..ett par vändor via HEL..;)?!
 

Gustav

Ny medlem
Var till Vegas i våras och körde då med Sas via Köpenham och Washington och sedan amerikanskt därifrån till Vegas. Var smidigt och blev iaf fyra resor :).
 

jth

Medlem
Var till Vegas i våras och körde då med Sas via Köpenham och Washington och sedan amerikanskt därifrån till Vegas. Var smidigt och blev iaf fyra resor :).

Dock får man komma ihåg att det måste vara SAS-flygningar, dvs de två inrikessträckorna i USA räknas inte som nivåhöjande.
 

niksal

Medlem
Lekte precis lite med ITA Matrix. Hittade t.ex. HEL-ARN-CPH-CDG-CPH-ARN-HEL i Economy Extra för 945€. Ger dig 6 resor samt en hel del EB poäng (1200 + 900+1800+1800+900+1200 = 7800p). 1200 för HEL-ARN samt ARN-HEL då det är KF, där Premium ger 200%. Kombinera det ännu med någon ARN-HEL (kan man ta ARN-CPH-HEL?) så är du närmare ditt mål!

Är lite själv sugen på detta (EBG +25% poäng dessutom...), men kan knappast motivera det där hemma... Behöver inte heller direkt poäng eller segment, blir en hel del flygningar under hösten och vintern. Men kul skulle det vara! Har en gratis natt på Club Carlson dessutom oanvänd, skulle finnas rum på Radisson Blu Champs Elysée :)
 

henrik l

Medlem
I fall bokningsklass inte spelar någon roll för de 40 benen, så borde kunna för ett inrikes "leg run" mellan t ex GOT-ARN-SDL. 3 svängar och du är mål för ca 6000 kr om du kan hitta billiga biljetter.
 
En enkel sak du kan göra, om du har tid, är att flyga Stockholm-Köpenhamn via Göteborg.
Jag tror många SAS biljetter tillåter detta och den enda skillnaden i pris blir att du får betala flygplatsskatt även för Göteborg.
baspoäng.

Hur bokar man en resa som denna? Måste man dela upp det i olika bokningar?
Behöver nämligen få ihop lite sträckor innan Oktober är slut och ska resa en del inom norden, bla till VAA och då skulle man ju kunna få ihopa 6 ben på en resa.
 
Toppen