Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

mha321

Medlem
Nu är det bara att hålla tummarna (samt tvätta nävarna, hålla avståndet och hoppas att alla andra också gör det) för att flygindustrin kommer igång snart så man kan njuta av de förmånerna i framtiden också.
Jag har redan tidigare tänkt mig att det nog handlar om SAS lifetime snarare än min egen lifetime. Och nuvarande läge gör ju inte det mindre troligt.

För övrigt egentligen otroligt generöst att man räknar in förlängningeni LTG. Det innebär ju att pandemin faktiskt gör det mycket lättare för många att nå LTG. Det rimliga hade ju annars varit att tillåta "hål" i 10-årssekvensen just under pandemi-åren, då hade det fallit ut ganska neutralt. Det är onekligen bara för de som får det att tacka och ta emot -- å andra sidan är det ju ur SAS perspektiv några av de absolut viktigaste kunderna att få tillbaka när vi välj börjar flyga igen. (Men jag tror inte det är så SAS tänkt i frågan, jag tror mer det handlar om oplanerade hurfangörvinu-reaktioner från deras sida)
 

robertkniv

Medlem
Uppdatering för hur det ser ut för mig efter samtal med Kristo**er på Sas support.
Förhoppningsvis hjälper det även någon annan och kanske lugnar en eller annan nerv..

Brytdatum 30 september.
Under Oktober 2018-September 2019 kvalificerade jag mig på egna meriter till guld (viktigt att man inte fått det av annan såklart).

Just nu står Oktober 2019-September 2020 som att jag inte kvalificerat mig till guld och året är inte markerat med Q på LTG sidan.
Det förlängda året med guld-status Oktober 2019-September 2020, ska räknas in till LTG och anledningen till att det ännu inte syns för mig ska enligt supporten vara att förlängningen sker i december 2020, alltså efter de tre månaderna man har efter sin brytpunkt. Så då bör jag se Oktober 2019-September 2020 som ett LTG kvalificerat år.

Återkommer med om det är mha poäng eller segment :p
Nu har det faktiskt uppdaterats så att Oktober 2019-September 2020 är ett LTG kvalificerat år.
Står ”kvalificerat med flygresor” under stapeln.
 
Jag har redan tidigare tänkt mig att det nog handlar om SAS lifetime snarare än min egen lifetime. Och nuvarande läge gör ju inte det mindre troligt.

För övrigt egentligen otroligt generöst att man räknar in förlängningeni LTG. Det innebär ju att pandemin faktiskt gör det mycket lättare för många att nå LTG. Det rimliga hade ju annars varit att tillåta "hål" i 10-årssekvensen just under pandemi-åren, då hade det fallit ut ganska neutralt. Det är onekligen bara för de som får det att tacka och ta emot -- å andra sidan är det ju ur SAS perspektiv några av de absolut viktigaste kunderna att få tillbaka när vi välj börjar flyga igen. (Men jag tror inte det är så SAS tänkt i frågan, jag tror mer det handlar om oplanerade hurfangörvinu-reaktioner från deras sida)
Oavsett om man är LTG eller på väg mot LTG så handlar det bara om att flyga SAS och tala positivt om SAS så andra flyger SAS för att LTG ska bli LTG.....
 

johisco

Medlem
Jag har läst senaste sidorna men vill bara dubbelkolla för säkerhets skull. Får jag LTG uppfyllandet även i år trots att jag inte flugit ihop 45000 poäng? Jag har min period 1a januari till 31a december och fick guld förra året av egen maskin. Når i år bara 29 000 baspoäng
 

augu12345

Medlem
Inte helt med på vad som gäller - min bonusperiod slutar Jan 2021 - kommer den förlängas ett är eller måste jag börja om från noll nästa är. Är EBG.
 
Toppen