Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mrs T

Medlem
Nu behöver jag lite akut hjälp och vänder mig till alla er proffs här!
Nu på lördag har vi en bokad bonusresa med 2-4-1-biljett i business class till Zanzibar. Två vuxna och ett barn. Uppskjuten bröllopsresa som äntligen skulle få bli av!
Ringde idag till Sas kundtjänst och fick höra att vår nedresa inte är giltig!?! Lufthansa har gjort ombokningar som gör att våra biljetter inte är giltiga. Kundtjänstpersonen säger att vi hade kommit till Frankfurt men inte längre. Det enda hon kan göra är att göra en full avbokning av vår resa och vi får poängen tilllbaka (men inte 2-4-1-checken antar jag).

Har ni hört talas om något liknande? Hur kan det ens hända?

VAD GÖRA?! Vi har tagit semester, vi har vaccinerat oss, bokat hotell osv. Vi har betalat 16 000 kr för en ny hemresa med Qatar för att slippa åka via Etiopien...

Kan vi hitta annat resmål till sol och värme så här nära inpå? Jag är svindålig på att hitta resor på United och vill helst inte betala för Chatflights IGEN.

Rörigt inlägg här men jag blev så upprörd och besviken!
 

henke12

Medlem
Nu behöver jag lite akut hjälp och vänder mig till alla er proffs här!
Nu på lördag har vi en bokad bonusresa med 2-4-1-biljett i business class till Zanzibar. Två vuxna och ett barn. Uppskjuten bröllopsresa som äntligen skulle få bli av!
Ringde idag till Sas kundtjänst och fick höra att vår nedresa inte är giltig!?! Lufthansa har gjort ombokningar som gör att våra biljetter inte är giltiga. Kundtjänstpersonen säger att vi hade kommit till Frankfurt men inte längre. Det enda hon kan göra är att göra en full avbokning av vår resa och vi får poängen tilllbaka (men inte 2-4-1-checken antar jag).

Har ni hört talas om något liknande? Hur kan det ens hända?

VAD GÖRA?! Vi har tagit semester, vi har vaccinerat oss, bokat hotell osv. Vi har betalat 16 000 kr för en ny hemresa med Qatar för att slippa åka via Etiopien...

Kan vi hitta annat resmål till sol och värme så här nära inpå? Jag är svindålig på att hitta resor på United och vill helst inte betala för Chatflights IGEN.

Rörigt inlägg här men jag blev så upprörd och besviken!
Usch; det låter inte roligt! Lider med er och hoppas BC-gänget kan rädda semestern!

Hur kommer det sig att du ringde till SAS?
Hade du fått något mail om ändring eller dylikt?

OT: Grattis till giftermåls!
 

Buffon

Medlem
Stockholm-Frankfurt-Mexico City- Cancun
Cancun-Istanbul-Stockholm

Har försökt läsa på, men om jag fattat rätt behövs inget uppvisat vaccinationsintyg eller ens ett PCR/antigen test på någon av sträckorna samt vid någon av mellanlandningarna?
 

palmen

Moderator
Nu behöver jag lite akut hjälp och vänder mig till alla er proffs här!
Nu på lördag har vi en bokad bonusresa med 2-4-1-biljett i business class till Zanzibar. Två vuxna och ett barn. Uppskjuten bröllopsresa som äntligen skulle få bli av!
Ringde idag till Sas kundtjänst och fick höra att vår nedresa inte är giltig!?! Lufthansa har gjort ombokningar som gör att våra biljetter inte är giltiga. Kundtjänstpersonen säger att vi hade kommit till Frankfurt men inte längre. Det enda hon kan göra är att göra en full avbokning av vår resa och vi får poängen tilllbaka (men inte 2-4-1-checken antar jag).

Har ni hört talas om något liknande? Hur kan det ens hända?

VAD GÖRA?! Vi har tagit semester, vi har vaccinerat oss, bokat hotell osv. Vi har betalat 16 000 kr för en ny hemresa med Qatar för att slippa åka via Etiopien...

Kan vi hitta annat resmål till sol och värme så här nära inpå? Jag är svindålig på att hitta resor på United och vill helst inte betala för Chatflights IGEN.

Rörigt inlägg här men jag blev så upprörd och besviken!
Är denna resa alltså bokad av chatflights? I så fall skulle jag definitivt kontaktat dom igen om detta, det är ju de som sålt resan till er och tagit betalt där tjänsten, då borde de även lösa detta problem om nu något hänt med bokningen. Vad jag läst på andra ställen är att de har långa svarstider nu på flera dagar, så testa pinga dom på Facebook direkt så du får prio på ditt ärende. Och du ska självklart inte betala ett öre till för resan om den nu är bokad via chatflights.
 

Mrs T

Medlem
Usch; det låter inte roligt! Lider med er och hoppas BC-gänget kan rädda semestern!

Hur kommer det sig att du ringde till SAS?
Hade du fått något mail om ändring eller dylikt?

OT: Grattis till giftermåls!

Jag ringde för att avboka hemresan med Ethiopian och hoppades få några poäng tillbaka för den. Då upptäcktes detta. Hade ju varit ännu värre om vi stått med packade väskor på Arlanda och inte kommit iväg.

Är denna resa alltså bokad av chatflights? I så fall skulle jag definitivt kontaktat dom igen om detta, det är ju de som sålt resan till er och tagit betalt där tjänsten, då borde de även lösa detta problem om nu något hänt med bokningen. Vad jag läst på andra ställen är att de har långa svarstider nu på flera dagar, så testa pinga dom på Facebook direkt så du får prio på ditt ärende. Och du ska självklart inte betala ett öre till för resan om den nu är bokad via chatflights.

Ja, resan bokad av chatflights. Är ju såklart inte deras fel heller, men det känns ju som rätt bortslösade pengar :-( Jag ska kolla med dem, bra tips!
 

palmen

Moderator
Ja, resan bokad av chatflights. Är ju såklart inte deras fel heller, men det känns ju som rätt bortslösade pengar :-( Jag ska kolla med dem, bra tips!
Det är ju klart inte chatflights fel att något avbokas i en resa, men du har betalat dom för en tjänst att boka en resa och nu har resan på något konstigt sätt avbokats utan din vetskap. Här anser jag att chatflights har ett ansvar att försöka lösa detta åt dig som kund då de tagit saftigt betalt för att boka en resa åt dig som nu saknar segment som de bokat åt dig.
 

chazzie

Medlem
91 sidor, det kanske har besvarats tidigare men jag tippade precis över 2-4-1-gränsen och ser i AmEx-appen "Du har nu uppnått din EuroBonus-förmån!", innebär det att även SAS kan se den idag (bokföringsdatum 22/11), eller måste någon SK IT-karens passera innan allt "skakat till sig". Ligger nämligen i startgroparna att äntligen kunna bjuda mina nyss pensionerade föräldrar på deras första interkontinentala resa i C.
 

henke12

Medlem
91 sidor, det kanske har besvarats tidigare men jag tippade precis över 2-4-1-gränsen och ser i AmEx-appen "Du har nu uppnått din EuroBonus-förmån!", innebär det att även SAS kan se den idag (bokföringsdatum 22/11), eller måste någon SK IT-karens passera innan allt "skakat till sig". Ligger nämligen i startgroparna att äntligen kunna bjuda mina nyss pensionerade föräldrar på deras första interkontinentala resa i C.

Jag skulle säga att det tar max en dag,
Du borde kunna se om det på sas.se i inloggat läge (ifall du redan har någon voucher som är aktiv)
upload_2021-11-24_10-21-21.png

Där borde det stå nåt i stil med AMEX 2-4-1
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen