Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ante

Ny medlem
Ursäkta en rookie men jag vet inte riktigt hur detta funkar. Jag bokade en chp-iad förra hösten innan vouchern gick ut. Resan är nu om en dryg månad men som jag fattat har inte usa öppnat än. Kan jag boka om till nästa höst fast vouchern gått ut eller är det kört? Har ytterligare en som hår ut kommande nyår så det vore bra att veta att jag inte kastar poängen i sjön.
 

Fredde18

Medlem
Ursäkta en rookie men jag vet inte riktigt hur detta funkar. Jag bokade en chp-iad förra hösten innan vouchern gick ut. Resan är nu om en dryg månad men som jag fattat har inte usa öppnat än. Kan jag boka om till nästa höst fast vouchern gått ut eller är det kört? Har ytterligare en som hår ut kommande nyår så det vore bra att veta att jag inte kastar poängen i sjön.
Nu vet jag ju inte dina förutsättningar med datum för resa mm. men på denna sida, en bit ner, reder SAS ut vad som gäller för poängresor och olika scenarier för vouchers. Kolla där och återkom om det uppstår nya frågor! Kan också vara bra text att ha tillhands när man ringer SAS då de tyvärr inte alltid har koll på sina egna regler...

FAQ: Corona EuroBonus | SAS
 

Ante

Ny medlem
Nu vet jag ju inte dina förutsättningar med datum för resa mm. men på denna sida, en bit ner, reder SAS ut vad som gäller för poängresor och olika scenarier för vouchers. Kolla där och återkom om det uppstår nya frågor! Kan också vara bra text att ha tillhands när man ringer SAS då de tyvärr inte alltid har koll på sina egna regler...

FAQ: Corona EuroBonus | SAS
Tack för tipset! Då vet jag vad jag kan hänvisa till om dom krånglar när jag ringer. Verkar tom som att man kan byta destination
 

Matore

Medlem
Ibland undrar man om det finns en ängel nånstans.
Fick, som så många andra, ett sms där ANA ställt in HND-FRA och att "we are unable to find alternative flight and apoligize for not being able to rebook you".
Hmm f-n, där rök våra två (!) platser i The Suite. Ja ja, börjar febrilt leta efter alternativ och ramlar över Business med Swiss så det får väl duga.
Ringer in och berätta för agenten vad vi vill ha istället.
Han svarar då; "Så jag ska ta bort de två First-platserna dagen efter som ni ligger på här". Say what?!
Att hitta en plats i F med ANA är ju inte snutet ur näsan. Att hitta två är bingo. Att bli ombokad till två nya F dagen efter. Ja sånt händer. Nu ska jag iväg och köpa en Triss. Trevlig helg!
 

Mr Basic

Medlem
Ibland undrar man om det finns en ängel nånstans.
Fick, som så många andra, ett sms där ANA ställt in HND-FRA och att "we are unable to find alternative flight and apoligize for not being able to rebook you".
Hmm f-n, där rök våra två (!) platser i The Suite. Ja ja, börjar febrilt leta efter alternativ och ramlar över Business med Swiss så det får väl duga.
Ringer in och berätta för agenten vad vi vill ha istället.
Han svarar då; "Så jag ska ta bort de två First-platserna dagen efter som ni ligger på här". Say what?!
Att hitta en plats i F med ANA är ju inte snutet ur näsan. Att hitta två är bingo. Att bli ombokad till två nya F dagen efter. Ja sånt händer. Nu ska jag iväg och köpa en Triss. Trevlig helg!
En kompis fick ett likadant mail från SAS men när han kollade hade de bokat om till en dag tidigare (LOT business till Tokyo). Så helt klart värt att kolla noga innan man avbokar/bokar om, framförallt om man kan kan vara flexibel med vilka dagar man reser. :rolleyes:
 

KConny

Medlem
Är det bara jag som inte lyckas göra en betalning av skatter och avgifter via den länk som skickas ut efter snack i telefon? Den som bara är aktiv i 2h? Står bara "The following error(s) occured.
The payment has been rejected by our payment partner. Please try again or provide another method of payment."

Försökt på två enheter med flera olika kort.
 

Nilann

Medlem
Är det bara jag som inte lyckas göra en betalning av skatter och avgifter via den länk som skickas ut efter snack i telefon? Den som bara är aktiv i 2h? Står bara "The following error(s) occured.
The payment has been rejected by our payment partner. Please try again or provide another method of payment."

Försökt på två enheter med flera olika kort.[/QUOTE)

Det hände mig igår. Bokningen med 2-4-1 var gjord och jag skulle bara betala skatterna, men länken fungerade inte, varken med Amex eller Mastercard. Fick ringa upp igen och det visade sig att länken endast var avsedd för SAS bokningar, inte Star Alliance.
Dessutom var skatter/ avgifter fel, ca 1.000 SEK för mycket. Skönt att det bara var ca 15 minuters väntetid per samtal.
 

PopLars

Medlem
Har förstått det som att inrikes i USA vill man undvika då Business (Saver) snarare blir ekonomi än business/domestic first.
Någon som vet om det är samma inrikes i Kanada, eller mellan Kanada-USA/Mexico? Vill inte gärna harva i ekonomi men betala businesspoäng
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen