Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Big Birger

Medlem
Finns det idag en möjlighet att avboka Tokyoresan i september och nyttja vouchern på resan i maj-22?

Ring in och fråga snällt. Kanske kan de flytta vouchern till maj-bokningen?

Det jag annars får hoppas på är att UD avråder för resor till Japan i september för att få tillbaka vouchern i 30 dagar och då försöka applicera den på Fly Premiumboknkningen alt hitta en ny resa

UDs eventuella avrådan har ingen betydelse för din voucher. Det du behöver hoppas på är att planet ställs in, eller att det blir en schemaändring.
 

ljungan

Medlem
Vilka öppettider gäller på telefonbokningen?
I tråden här står det mån-fre 9-17 men på American Express hemsida står det 9-15.

Ringde 16:30, stått i musik-kö ett tag (kl 16:50..). Men är osäker på om det är öppet nu? Om inte annat kommer de ju säkert hata en om man kommer fram 16:59 och skall krångla. Haha.
 

Volatyle

Medlem
Har en 2-4-1 bokning med en voucher som gick ut 2020-12-31 men som blev förlängd till i våras.

Bokat en t/r till Tokyo i september-21 med SAS som troligtvis inte kommer bli av

Har även en t/r till Tokyo med SASi maj-22 som är bokad med Fly Premiumrabatten


Finns det idag en möjlighet att avboka Tokyoresan i september och nyttja vouchern på resan i maj-22?
Denna text får mig att misstänka att det inte går

”Gäller för SAS bonusresor t.o.m. den 31 augusti 2021”



Det jag annars får hoppas på är att UD avråder för resor till Japan i september för att få tillbaka vouchern i 30 dagar och då försöka applicera den på Fly Premiumboknkningen alt hitta en ny resa

Har samma funderingar. Har idag en 2-4-1 med expired voucher och expired points som är bokad i November i år. Jag vill egentligen tidigarelägga denna resan till September/Oktober (givet Ungern lättar på reglerna). Jag får lov att göra en ändring i resan, givet jag ej byter resmål - trots att både poäng och voucher gått ut. Däremot är jag begränsad av samma problematik, dvs, jag måste antingen välja göra resan i November som bokat, eller så får jag ändra den - men då måste jag resa klart innan 31:e Augusti, och det blir lite väl tajt.

Vid kontakt med SAS hävdade den agenten jag pratade med att det är "stor sannolikhet" att SAS kommer flytta fram det där datumet dom satt för 31:e augusti. Inte minst på grund av att det fortfarande är en del destinationer som är svåra att ta sig till (Ungern t.ex). Svårt att veta hur mkt killgissning det var, men upplevde att den agenten jag pratade med hade betydligt mkt bättre koll än vad dom brukar ha när man kommer fram... jag hoppas såklart att det stämmer, och att man kommer flytta fram det datumet ju närmre vi kommer...

Vol
 

ljungan

Medlem

Nä, men ringer man utanför telefontid så säger de att öppettiderna är 9-17, så det verkar vara det som gäller.

Sedan dess suttit i kö 2*45min igår utan att komma fram, men båda gångerna varit tvungen att klicka ur mig ur kön då livet kommit emellan. Kanske bättre lycka idag. I kö nu igen..
 

Homer

Medlem
Vilka öppettider gäller på telefonbokningen?
I tråden här står det mån-fre 9-17 men på American Express hemsida står det 9-15.

Ringde 16:30, stått i musik-kö ett tag (kl 16:50..). Men är osäker på om det är öppet nu? Om inte annat kommer de ju säkert hata en om man kommer fram 16:59 och skall krångla. Haha.

Det nummer som anges där +46 8 797 40 00 är ju det vanliga numret till kundtjänst, som ska ha öppet 07:00-19:00.
Så sent som i dag ringde jag 08:10 och kom fram efter ca 5 mins väntan.



Kontakta oss – hitta ditt lokala telefonnummer här | SAS

RING KUNDSERVICE/EUROBONUS

+46 770 727 727

+46 8 797 40 00

Öppettider:

Mån – fre: 07.00–19.00

Lör: 09.00–17.00

Sön: 09.00–18.00

EuroBonus Guld/Diamant: Utökade öppettider

Vid frågor om nya bokningar, ändringar eller avbokningar.
 

ljungan

Medlem
Det nummer som anges där +46 8 797 40 00 är ju det vanliga numret till kundtjänst, som ska ha öppet 07:00-19:00.
Så sent som i dag ringde jag 08:10 och kom fram efter ca 5 mins väntan.



Kontakta oss – hitta ditt lokala telefonnummer här | SAS

RING KUNDSERVICE/EUROBONUS

+46 770 727 727

+46 8 797 40 00

Öppettider:

Mån – fre: 07.00–19.00

Lör: 09.00–17.00

Sön: 09.00–18.00

EuroBonus Guld/Diamant: Utökade öppettider

Vid frågor om nya bokningar, ändringar eller avbokningar.

Va? På American Express hemsida, står det under "För att beställa en bonusresa för fler än två personer eller om du vill ha personlig service" numret 08-797 40 40 och öppettider mån-fre 9-15 (vilket inte stämmer). På förstasidan i denna tråd står 9-17 (vilket stämmer):

Skärmavbild 2021-07-15 kl. 10.02.46.png
Skärmavbild 2021-07-15 kl. 10.03.07.png


Oavsett så kom jag fram (klockan 10:00 efter 1h i kö) och lyckades boka en härlig ToR till Bali i vinter som förhoppningsvis blir av :)
 

Henrik_B

Medlem
Hur långt innan går det att boka Turkish Airlines? Har hamnat hos samma agent två gånger angående dessa. Hon hävdar bägge gångerna, inte utan diskussion, att 330 dagar gäller. Jag har tidigare bokat både Turkish och andra längre ut än så. Vet att 330 gäller för vissa bolag, men inte Turkish. Någon med bättre koll på detta?
 

wenne87

Medlem
Försöker ändra utresan på en 2-4-1 bokad resa till Split, då de släppt plus också på utresan, men när jag ska ändra, så kommer totalen upp på 100.000 poäng för 2 pax, istället för 50.000. Den ursprungliga resan är gjord på en voucher, och den är fortsatt giltig året ut. Om jag trycker på bekräfta, vet någon om den hoppar ner till 50.000 poäng då, eller verkar det vara ett tekniskt fel?

När man gör en ny bokning så syns det ju att amex vouchern är applicerad och således blir poängen rätt.
 
Hur långt innan går det att boka Turkish Airlines? Har hamnat hos samma agent två gånger angående dessa. Hon hävdar bägge gångerna, inte utan diskussion, att 330 dagar gäller. Jag har tidigare bokat både Turkish och andra längre ut än så. Vet att 330 gäller för vissa bolag, men inte Turkish. Någon med bättre koll på detta?
Tror det är 354 dagar på turkish
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen