SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startet af palmen, 4 Januar 2021.

  1. Big Birger

    Big Birger Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ring in och fråga snällt. Kanske kan de flytta vouchern till maj-bokningen?

    UDs eventuella avrådan har ingen betydelse för din voucher. Det du behöver hoppas på är att planet ställs in, eller att det blir en schemaändring.
     
  2. ljungan

    ljungan Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vilka öppettider gäller på telefonbokningen?
    I tråden här står det mån-fre 9-17 men på American Express hemsida står det 9-15.

    Ringde 16:30, stått i musik-kö ett tag (kl 16:50..). Men är osäker på om det är öppet nu? Om inte annat kommer de ju säkert hata en om man kommer fram 16:59 och skall krångla. Haha.
     
    rosenstam synes godt om dette.
  3. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    By:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Kom du fram? :rolleyes:
     
  4. Volatyle

    Volatyle Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har samma funderingar. Har idag en 2-4-1 med expired voucher och expired points som är bokad i November i år. Jag vill egentligen tidigarelägga denna resan till September/Oktober (givet Ungern lättar på reglerna). Jag får lov att göra en ändring i resan, givet jag ej byter resmål - trots att både poäng och voucher gått ut. Däremot är jag begränsad av samma problematik, dvs, jag måste antingen välja göra resan i November som bokat, eller så får jag ändra den - men då måste jag resa klart innan 31:e Augusti, och det blir lite väl tajt.

    Vid kontakt med SAS hävdade den agenten jag pratade med att det är "stor sannolikhet" att SAS kommer flytta fram det där datumet dom satt för 31:e augusti. Inte minst på grund av att det fortfarande är en del destinationer som är svåra att ta sig till (Ungern t.ex). Svårt att veta hur mkt killgissning det var, men upplevde att den agenten jag pratade med hade betydligt mkt bättre koll än vad dom brukar ha när man kommer fram... jag hoppas såklart att det stämmer, och att man kommer flytta fram det datumet ju närmre vi kommer...

    Vol
     
  5. ljungan

    ljungan Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Nä, men ringer man utanför telefontid så säger de att öppettiderna är 9-17, så det verkar vara det som gäller.

    Sedan dess suttit i kö 2*45min igår utan att komma fram, men båda gångerna varit tvungen att klicka ur mig ur kön då livet kommit emellan. Kanske bättre lycka idag. I kö nu igen..
     
    Mr Basic synes godt om dette.
  6. Homer

    Homer Medlem

    Det nummer som anges där +46 8 797 40 00 är ju det vanliga numret till kundtjänst, som ska ha öppet 07:00-19:00.
    Så sent som i dag ringde jag 08:10 och kom fram efter ca 5 mins väntan.



    Kontakta oss – hitta ditt lokala telefonnummer här | SAS

    RING KUNDSERVICE/EUROBONUS

    +46 770 727 727

    +46 8 797 40 00

    Öppettider:

    Mån – fre: 07.00–19.00

    Lör: 09.00–17.00

    Sön: 09.00–18.00

    EuroBonus Guld/Diamant: Utökade öppettider

    Vid frågor om nya bokningar, ändringar eller avbokningar.
     
  7. ljungan

    ljungan Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Va? På American Express hemsida, står det under "För att beställa en bonusresa för fler än två personer eller om du vill ha personlig service" numret 08-797 40 40 och öppettider mån-fre 9-15 (vilket inte stämmer). På förstasidan i denna tråd står 9-17 (vilket stämmer):

    Skärmavbild 2021-07-15 kl. 10.02.46.png Skärmavbild 2021-07-15 kl. 10.03.07.png

    Oavsett så kom jag fram (klockan 10:00 efter 1h i kö) och lyckades boka en härlig ToR till Bali i vinter som förhoppningsvis blir av :)
     
  8. Henrik_B

    Henrik_B Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hur långt innan går det att boka Turkish Airlines? Har hamnat hos samma agent två gånger angående dessa. Hon hävdar bägge gångerna, inte utan diskussion, att 330 dagar gäller. Jag har tidigare bokat både Turkish och andra längre ut än så. Vet att 330 gäller för vissa bolag, men inte Turkish. Någon med bättre koll på detta?
     
  9. wenne87

    wenne87 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Försöker ändra utresan på en 2-4-1 bokad resa till Split, då de släppt plus också på utresan, men när jag ska ändra, så kommer totalen upp på 100.000 poäng för 2 pax, istället för 50.000. Den ursprungliga resan är gjord på en voucher, och den är fortsatt giltig året ut. Om jag trycker på bekräfta, vet någon om den hoppar ner till 50.000 poäng då, eller verkar det vara ett tekniskt fel?

    När man gör en ny bokning så syns det ju att amex vouchern är applicerad och således blir poängen rätt.
     
  10. Tror det är 354 dagar på turkish
     
    Henrik_B synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×