SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startet af palmen, 4 Januar 2021.

1. mackan33

mackan33 Medlem

testa att boka en resa till så ser du att även den andra vouchern finns.

2. konsumtion

konsumtion Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Okej, så man kan bara se en voucher i taget? Dvs när jag använt upp den första vouchern från 2020 så dyker den andra vouchern från i år 2021 upp vid nästa bokning?

3. Fredde18

Fredde18 Medlem

By:
    Norrköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, systemet är inte bättre än så. För att vara säker på vad man har, får man ringa in och kolla.

4. MLG55

MLG55 Medlem

By:
    Landvetter
    Land:
    Sverige Sverige
    Vissa ser bara en, en del ser två
    Förra året såg jag 3 Vouchers på SAS, men jag hade 4 st

Mr Basic synes godt om dette.
  5. PopLars

PopLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt ett gammalt svar (2019-tråden) går det inte att ändra en påbörjad resa, är det även fallet i dessa covidtider? Vill ändra klass från Plus till Business

Tack på förhand alla kunniga

6. palmen

palmen Moderator

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja det stämmer fortfarande att man inte kan boka om en redan påbörjad resa.

PopLars synes godt om dette.
  7. palmen

palmen Moderator

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Får nog revidera detta svar lite, verkar som att folk lyckats boka om sina hemresor efter utresan har skett. Om det är något temporärt eller permanent eller bara en agent som inte hade koll låter jag vara osagt, men det har åtminstone fungerat för några.

8. PopLars

PopLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Okay! Tar ett samtal till Sveg och återkommer med datapunkt för framtida referens.

9. PopLars

PopLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att ändra från Plus till Business (F till I) på första leg (SFO-CPH) var inga problem. Trånga sektorn var CPH-ARN där det inte fanns några biljetter i I(jag hittar inte heller). Detta uppdagades när det inte gick att beräkna nytt pris. Så kontentan blev ingen förändring, men att ändra en påbörjad resa inte är några problem.

JPE og Mr Basic synes godt om dette.
  10. Matore

Matore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Upptäcker av en slump i appen att ett ben ut och ett hem med Aeagen är avbokat på en resa ARN-FCO-JTR / JTR LHR ARN i september. Jag har full förståelse för ändringar men att SAS inte meddelar ändringar är åt helvete. Jag har inte fått något mail eller info. Brukar det vara så här? Vad har jag för rättigheter, inte i själva sakfrågan, utan att SAS inte meddelar? Tips på hur jag ska göra?

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!