Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lasse Kongo

Medlem
Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag vill avboka min bonusresa med SAS eller Star Alliance på grund av att utrikesdepartementet i mitt land avråder från resor till denna destination?


Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare. Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod på 30 dagar räknat från den dag då flygningen avbokades. Serviceavgiften på 450 SEK kommer också att återbetalas.

Gäller för SAS bonusresor t.o.m. den 31 augusti 2021.
 

fcx

Medlem
Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag vill avboka min bonusresa med SAS eller Star Alliance på grund av att utrikesdepartementet i mitt land avråder från resor till denna destination?


Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare. Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod på 30 dagar räknat från den dag då flygningen avbokades. Serviceavgiften på 450 SEK kommer också att återbetalas.

Gäller för SAS bonusresor t.o.m. den 31 augusti 2021.
Ja, fast din resa är väl i oktober?
 

Lasse Kongo

Medlem
Ja i oktober. Men verkar ju minst sagt lite oklart vad den meningen betyder (Gäller för SAS bonusresor t.o.m. den 31 augusti 2021)
 

palmen

Moderator
Ja i oktober. Men verkar ju minst sagt lite oklart vad den meningen betyder (Gäller för SAS bonusresor t.o.m. den 31 augusti 2021)
Det är väl ganska tydligt. Det du hänvisar till gäller fram till 31 Aug 2021. Efter det gäller inte att du får tillbaka poäng so gått ut, se det som @fcx citerat.
 

Homer

Medlem
Det är väl ganska tydligt. Det du hänvisar till gäller fram till 31 Aug 2021. Efter det gäller inte att du får tillbaka poäng so gått ut, se det som @fcx citerat.


Men paragrafen om UD avrådan gäller bara vouchern, står ingenting där om att man får
tillbaka utgångna poäng, inte ens för resor före 31/8.


Det är bara om flyget ställts in som de skriver att man får tillbaka utgångna poäng.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Att det nu står 31:a augusti överallt kan ju tolkas som att de här reglerna bara gäller t.o.m det datumet.

Med tanke på att UD:s nuvarande avrådan gäller t.o.m. 1:a juli,
hur ska man annars tolka att det i reglerna, paragrafen för UD avrådan, står
Gäller för SAS bonusresor t.o.m. den 31 augusti 2021.
(kan naturligtvis vara ett copy-paste fel)
 
Last edited:

palmen

Moderator
Tycker inte alls det är tydligt. Inget är tydligt med SAS. Beror helt på vem som svarar när man ringer hur den personen tolkar reglerna. Jag fick, som jag skrev, tillbaka poäng med förlängd giltighetstid när jag bokade om min biljett första gången.
För rabbit gången du bokade om var ju onekligen innan 31/8. Vad som gällde då gäller onekligen inte längre. Det som fcx länkade är rätt tydligt tycker jag att de inte återbetalas, även om de gjort det tidigare.
 

Lasse Kongo

Medlem
Jag skriver så här istället då. Har någon avbokat en resa med utgången voucher och utgångna poäng där avrese datum är efter 31/8? Isf. vad hände med voucher och poäng?

Svarar mig själv. Resan avbokad poängen tillbaka på kontot. Jag hade fel om vouchern den gällde 2021 ut. Dock är jag 100 på att en del av poängen var utgången men fick tillbaka allt utan problem.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen