Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Hej, har en voucher som gick ut 191231. Bokade en resa innan utgångsdatumet för att senare avboka denna pga Corona. Vouchern kom sedan att förlängas till 201130. Är det någon här som vet ifall SAS kommer förlänga denna ytterligare autoamtiskt eller om det går att få den ytterligare förlängd? Hur kontaktar jag SAS för detta?

Utöver detta, hur kan jag se status för 2-4-1 vouchers. Hittar inte dessa i. inloggad läge på sas.
Nej dessa kommer inte förlängas mer enligt sas.

De vouchers som går ut 2020-12-31 blir förlängda 2-3 månader för premium/elite korten.
 

Maja

Medlem
Har en bokning till Singapore i början på April. Känns oerhört tveksamt om den blir av så funderar på att boka om nått till nästa höst och troligen då istället till USA. Ses det fortfarande bara som en ändring a 150:-/pp eller behöver man först boka av och sen på nytt betala 450:-/pp med tanke på att man byter ut alla flyg?
Jag fick inte ändra destinationen helt utan fick avboka och boka om. Ska dock få tillbaka allt inkl. bokningsavgiften då ett flyg blev inställt/nergraderat från First till Business med SQ.
 

bachelor

Medlem
Finns det nånstans online man kan se antalet vouchers man har aktiva? Helst också med utgångsdatum. Eller något bättre ställe att ringa till än Tallinn och fråga.
 

Maja

Medlem
Finns det nånstans online man kan se antalet vouchers man har aktiva? Helst också med utgångsdatum. Eller något bättre ställe att ringa till än Tallinn och fråga.
Du kan endast se två vouchers i inloggat läge på sas.se, därmed så syns inte alla om du har fler än två. Jag som har fler än två ser ej alla och inte heller syns det att jag har två stycken som går ut nu 31/12-20, även fast de är förlängda till den 31/3-21! Så för tillfället ser jag endast en voucher med felaktigt utgångsdatum. :eek:

Så tyvärr, systemet har en hel del att önska så du måste tyvärr ringa till Tallinn för att få klarhet i hur många vouchers och utgångsdatum på dem.
 

Matore

Medlem
Vi har en award bokad ARN-FRA-MLE-FRA-ARN med Lufthansa i februari. Försöker göra lite riskanalys kring själva flyget för att se om det är värt att åka.
1. Vad händer om vi blir kvar på Maldiverna pga att jag blir sjuk eller ön i karantän - får jag ombokning av hemresan av Tallinn då?
2. Är det i så falla bara ombokning till andra awardplatser? Det finns ju typ ingen tillgång till/från MLE utan kan ju dröja månader innan det dyker upp en award, vad händer då - måste vi själv köpa biljett eller får Tallinn hem oss på nåt sätt?
3. Om Lufthansa ställer in pga covid eller låg beläggning - vad händer då med vår hemresa om det inte finns några bonusplatser. Har de nån skyldighet att få hem oss även om det inte finns bonusplatser eller hur funkar det i praktiken?
Tack!
 

Senator

Moderator
Vi har en award bokad ARN-FRA-MLE-FRA-ARN med Lufthansa i februari. Försöker göra lite riskanalys kring själva flyget för att se om det är värt att åka.
1. Vad händer om vi blir kvar på Maldiverna pga att jag blir sjuk eller ön i karantän - får jag ombokning av hemresan av Tallinn då?
2. Är det i så falla bara ombokning till andra awardplatser? Det finns ju typ ingen tillgång till/från MLE utan kan ju dröja månader innan det dyker upp en award, vad händer då - måste vi själv köpa biljett eller får Tallinn hem oss på nåt sätt?
3. Om Lufthansa ställer in pga covid eller låg beläggning - vad händer då med vår hemresa om det inte finns några bonusplatser. Har de nån skyldighet att få hem oss även om det inte finns bonusplatser eller hur funkar det i praktiken?
Tack!

Fråga 1 skulle jag nog tro ansvaret ligger hos dig. Se till att du har en bra försäkring i botten. Det är lite som vanligt om man insjuknar på en resa. "Best effort" skulle jag tro men kanske mer från utförande bolag i detta fall Lufthansa. Det är därför man har reseförsäkring.
Fråga 2 är hypotetisk eftersom du i praktiken inte kan boka om en påbörjat bonusresa. Men om du blir sjuk ligger det på dig, på samma sätt som att du själv får bekosta det längre uppehållet. Därmed bra försäkring i botten.
Fråga 3 som det ser ut nu så ställer Lufthansa in ett antal veckor innan (14 dagar) och om ni inte skall var borta mer än 14 dagar är det det inte ett problem. Skulle Lufthansa ställa in hemresan mellan 1-13 dagar innan är det Lufthansas ansvar att hitta alternativ, och betalmedel spelar ingen roll. Men förvänta dig att det kommer ta tid att lösa.
 

ljungan

Medlem
Perfekt att poängbokning inte fungerar idag :)

Så otroligt drygt. Sitter även jag med en voucher som går ut idag efter förlängning pga. corona-avbokning. Tänkte boka något "längre fram" och i värsta fall avboka om det inte klaffar. Men nu verkar den brinna inne så det skriker om det:)

Får väl iofs skylla sig själv att man väntar in i det sista
 

JanneB

Medlem
Det fungerade inte i helgen heller när jag försökte. Man fick inte upp någon informationsbanner då, men det gick inte att boka, sidan buggade ur.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen