Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Mr Basic

Medlem
PLÖTSLIGT SÅ HÄNDER DET! :eek:
Ringde 2-4-1-bokningen idag pga att Avianca ställde in samtliga (4) flighter i min bokning till Costa Rica. Har en bedrövlig historik med säkert dussinet (sparade) namn som jag aldrig mer vill prata med. Nu dök ett helt nytt namn upp, lite lågmäld men iaf inte blasé och ointresserad. Förklarade läget och sa att jag gjort lite förarbete. Inget tjafs om att inte söka leg för leg heller. När jag nämnt första flighten sa han att det inte fanns några platser men kunde höra en tvekan i rösten (nu gällde det att peppa!). Och mkt riktigt, helt plötsligt var det som att han hittade Atlantis, i princip allt jag kollat upp fanns tillgängligt. Han mailade dessutom en resplan så vi kunde gå igenom allt tillsammans innan vi avslutade samtalet. Vilken skillnad på sinnesstämning när man lägger på jmf med tidigare samtal. :)

Tillägg. Ringde 14.30 och fick beräknad väntetid 15 min vilket stämde.
 

011430121

Medlem
I torsdags plingade 4ggr på förmiddagen med ändrade och inställda avgångar
Två var ändringar med högst 15 minuters skillnad, en Tokyo resa inställd, samt en Berlin i november lördag till måndag den avgången ändrades ut med 6 timmars senare avgång, finns en avgång via CPH med 4 timmar väntan där.
Ringde till SAS en trevlig kvinnlig tjänsteman svarade, jag frågade om det gick att resa fredag till söndag, hon bokade om oss inom 1 minut, vi är tre stycken på bokningen och alla blev mer än tacksamma till SAS.

Jag tycker att SAS är generösa när de gör en ändring och man som passagerare vill ändra mot vad de föreslår när mailet kommer om ändringen

Tack SAS
 

malmokalle

Medlem
Hade en bonusbokning den 26 januari CPH-ZRH-MIA med Swiss. Swiss ställde in CPH-ZRH. Borde inte vara några problem eftersom det fanns alternativ samma dag i I-klass. Istället bokade SAS om till CPH-ZRH på kvällen den 26:e och till MIA dagen efter. :(

Ringde idag och bad om att man bokade tillbaks ZRH-MIA till den 26:e. Nix det går inte var svaret, finns inga bonusplatser kvar! Visste detta och argumenterade att det var SAS som hade gjort en klantig ombokning och att de borde fixa det. Agenten var förstående och bad mig vänta. Efter 10 minuter så kom han tillbaks och erbjöd CPH-ARN-MIA med SAS den 26:e.:)

Snyggt jobbat SAS!

Missar förstås "Sverker" på ZRH men det får man väl stå ut med!:rolleyes:
IMG_2764.JPG
 

Johanna

Medlem
Jag har gjort några flygningar i Go med SAS senaste veckorna och varje gång har de haft koll på att jag är EBD. Jag frågar alltid om de vill se kortet om det kan underlätta men varje gång har de nekat och att de vet att jag är EBD. Innan pandemin var det ett under varje gång de hade koll. Verkar som de jobbat på sina rutiner. Jag uppskattar det.
 

philky

Medlem
Jag och en väninna hade tänkt oss åka till LPA på söndag i en vecka med en poängbiljett i Plus. Resan är redan ombokad två gånger av oss pga diverse lockdowns och så vidare, ända sedan 2020. 2-4-1 vouchern vi brände har redan gått ut. Tyvärr har jag fått covid bekräftat idag (trots dubbelvaccinering) och kan av förklarliga skäl inte resa och riskera att smitta andra.

Vi ringde SAS och kom till en lite halvvresig agent efter en dryg halvtimma i telefonkö som inte kunde hitta några som helst vettiga alternativa bonusresor till LPA. "Finns ingen tillgänglighet" tur och retur. Bad då om att de skulle kunna se om de kunde "öppna upp" bonusbiljetter åt oss om möjligt då det ju inte går att boka om till annan destination. Tjejen på kundtjänsten var ytterst negativt inställd men gick efter lite pushande med på att "skicka en förfrågan till Eurobonus-teamet - men jag kan verkligen inte lova något." En timma senare dimper två nya biljetter in i mailen med nybiljetterade biljetter för två tur och retur om några veckor med direktflygen ARN-LPA i Plus (I class).

Otroligt schysst av dem att lösa detta. Till saken hör att jag är EBD och SAS sedan tidigare bokat om oss två gånger i diverse schemaändringar, så eventuellt gjorde det dem mer välvilliga. Oavsett tycker jag att de gick above and beyond för att öppna upp två bonusbiljetter i Plus på två flighter trots att det inte var SAS som tabbat sig utan mer mitt "fel" som hade otur och blev sjuk.

Fint jobbat SAS!
 
Last edited:

hco

Medlem
Peppad purser på SK885 tidigare i veckan.

Under servering tilltalades alla med antingen "min herre/herrn" eller "fröken".

Fullsatt avgång. Jag satt på A, beställde en smoothie. Purser frågar: "Tar du emot?!"
Något sömndrucken (slumrat under take off) nickar jag då jag tror att han skojar. En smoothie kommer då flygande över B och C. Sån tur är fångade jag den, annars kanske inlägget hamnat i en annan tråd :p

Framme i Oslo avslutas välkomst-announcement med att purser tackar sina kabinkollegor för väl genomfört arbete. Kan bara instämma.
 

011430121

Medlem
Idag var jag bokad från ARN till CPH SK1419 med avgång kl 09;55 var i god tid på ARN gick till servicecenter som flyttat mittemot gate 4 och frågade om jag kunde komma med SK403 kl 09;15 damen började knappa på tangentbordet och säger tyvärr kan du inte få 1D men om du accepterar 2D kan jag boka om dig!
För de som känner mig så är jag en enkel person och accepterar 2D!
Hade en plusbiljett som inte var ombokningsbar.

Sedan ombord började fredagsmys med renkötts polarrulle och Cola Zero
4FFB7051-2867-45FA-980E-A9E273D83260.jpeg
 
Idag var jag bokad från ARN till CPH SK1419 med avgång kl 09;55 var i god tid på ARN gick till servicecenter som flyttat mittemot gate 4 och frågade om jag kunde komma med SK403 kl 09;15 damen började knappa på tangentbordet och säger tyvärr kan du inte få 1D men om du accepterar 2D kan jag boka om dig!
För de som känner mig så är jag en enkel person och accepterar 2D!
Hade en plusbiljett som inte var ombokningsbar.

Sedan ombord började fredagsmys med renkötts polarrulle och Cola Zero
Visa bifogad bild 123073

det är precis så här det borde funka för plus; gate (eller motsvarande) ser på helheten och bokar om dig om det finns plats.
 
Idag hem från Teneriffa med LX (eller Edelweiss för att vara helt korrekt) via ZRH och sista leg med SK1606.

CC hade koll på Diamondstatus vid beställning av lite fika (Mikkeller och cola zero) snyggt och diskret. Bra gjort!

På ARN kom endast Priority taggade väskor först, inkl mina tre. Överraskande snabbt trots sen timme och massor av andra flyg samtidigt. Bra gjort!

OT: i ZRH boarding i omvänd ordning med raderna 20-30 först. Det kan man droppa… blir precis lika organiserat som vanlig boarding.
 
Toppen