Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Robert flysas

Moderator
Måste ge SAS 5 Karlssonska ***** för veckans flighter. Ner till Nice 9/8 på em och hem idag med SK1830. Vilken fantastisk crew jag har haft åt båda håll. :) Trevliga, pratsamma och självklart gjorde dom det lilla extra och trollade fram pizza istället för maten som inte passade mig. Bla.

Stod nu på vägen hem och chitchattade med den manliga persern, fick lite lästips då vi pratade böcker bla. Berättade även att jag hade köpt några flaskor rosévin på flygplatsen med mig till min mor som fyller år idag och att jag skulle åka dit direkt. Åhh grattis till din lilla mamma och vips så fick jag 4 askar praliner att ta med och ge till henne.

Sen ska vi inte nämna att glömma den superba piloten… som var supertrevlig och…(snygg.)*häpp* Jo då, han var med i ”bokklubben” en sväng. :D

Härligt:):)
 

NyfikenGrau

Medlem
Blev så otroligt förvånad och glad när jag avbokade en SAS plus från London i veckan, valde refund, hade inga förväntningar alls men pengarna var tillbaka på kortet bara två dagar senare! Egentligen en självklarhet men i de här tiderna när Murphys lag gäller allt och lite till och man själv och andra är extra griniga blir man glad för allt som funkar! SAS har definitivt fått pluspoäng hos mig nu :)
 

Jönsson

Medlem
Måste ge SAS 5 Karlssonska ***** för veckans flighter. Ner till Nice 9/8 på em och hem idag med SK1830. Vilken fantastisk crew jag har haft åt båda håll. :) Trevliga, pratsamma och självklart gjorde dom det lilla extra och trollade fram pizza istället för maten som inte passade mig. Bla.

Stod nu på vägen hem och chitchattade med den manliga persern, fick lite lästips då vi pratade böcker bla. Berättade även att jag hade köpt några flaskor rosévin på flygplatsen med mig till min mor som fyller år idag och att jag skulle åka dit direkt. Åhh grattis till din lilla mamma och vips så fick jag 4 askar praliner att ta med och ge till henne.

Sen ska vi inte nämna att glömma den superba piloten… som var supertrevlig och…(snygg.)*häpp* Jo då, han var med i ”bokklubben” en sväng. :D
Härligt med perser ombord.;)
 
Last edited:

palmen

Moderator
Får väl berömma SAS lite efter att de ändrat 2 av mina resor som är bokade till San Francisco. Ändring i tidsschema samt att vissa dagar går inte flygen längre som jag drabbades av. Pga att inget flyg gick när jag skulle resa hem så flyttade de den en dag framåt vilket inte passar mig. Egentligen skulle jag ju vilja åka hem 3-4 dagar tidigare när jag gjorde bokningen men fanns inga awards då. Tack vare denna tidtabellsändring var det nu inga problem att bli ombokad med hemresa 3 dagar tidigare på min award-bokning.
 

palmen

Moderator
Något extremt dåligt kan också ändras till något väldigt bra.
Bekanta hade resa bokad till Kalifornien i höst och avgångar har ändrats nu på slutet så även om USA öppnar så funkade inte nya tiderna alls. Man hade 15 dagar på sig att avboka från sista ändringen, de pratade med SAS som sa att de hade till idag tisdag på sig att göra detta. När de ringde idag så var det dock tvärstopp, igår var sista dagen.

Skickade den infon jag fått till diamond supporten som svarade på mindre än 1h att resan nu var avbokad och självklart skulle de få tillbaka vouchern som gick ut 2020 med förlängd giltighetstid.
Väljer att lägga det i denna tråd trots det usla från supporten i tidigare samtal så löste diamond supporten det perfekt nu efteråt och rättade till "felet".
 

ZZZebra

Medlem
Något extremt dåligt kan också ändras till något väldigt bra.
Bekanta hade resa bokad till Kalifornien i höst och avgångar har ändrats nu på slutet så även om USA öppnar så funkade inte nya tiderna alls. Man hade 15 dagar på sig att avboka från sista ändringen, de pratade med SAS som sa att de hade till idag tisdag på sig att göra detta. När de ringde idag så var det dock tvärstopp, igår var sista dagen.

Skickade den infon jag fått till diamond supporten som svarade på mindre än 1h att resan nu var avbokad och självklart skulle de få tillbaka vouchern som gick ut 2020 med förlängd giltighetstid.
Väljer att lägga det i denna tråd trots det usla från supporten i tidigare samtal så löste diamond supporten det perfekt nu efteråt och rättade till "felet".

Hoppsan, de kanske pratade med samma agent som jag.

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)
 

Tomas E

Medlem
Kom sent till LHR T2 efter språngmarsch från bussterminalen, vid ARN-disken ett antal minuter efter check in deadline (45 min) efter att först ha vänt vid det som visade sig vara CPH-incheckningen (där alla SAS-flighter hanterades tidigare i år). :confused: Jag lyckades dock få checka in efter att agenten (en som råkade vara kvar) hade ringt och med tveksam min frågat om hon kunde checka in en ”business class”-passagerare till. (Där ser ni! SAS har tydligen business class inom Europa, inte bara Plus! ;)) Det var nog det faktum att jag hade en väska att checka in som gjorde att hon såg mycket tveksam ut och behövde ringa.

Fick ett extra påpekande vid gaten att det inte var säkert att väskan skulle komma med, vilket jag förstås var fullt införstådd med. Men på Arlanda dök den upp med sin priority-tagg, trots att flighten lämnade gaten några minuter före tidtabell. Det sistnämnda lär i och för sig vara T2-bagagehanteringens förtjänst.
 
Toppen