Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hachans

Medlem
Jag förstår vad som hände, men förstår inte riktigt vad det där med att hon inte fick ha mobilen i handen vid start och landning har med saken att göra?! Hon hade ju faktiskt kunnat gå fram till dig och pratat med dig under flygningen, eller missar jag något? Hade hon messat dig efter landning hade det ju varit lite sent?

Nej, jag hoppas nog över några steg där. Personalen var otrevlig och hittade på något nytt om att man inte fick ha mobilen i handen i nödutgångsraden vid start och landning.

Det medförde att hon lämnade mobilen i hyllan hela flygningen och aldrig kommunicerade till mig om händelsen med vattnet förrän efter landning när vi återförenades i gaten. Hon hade inte en aning om att jag kunde försett henne med vatten heller.

Hoppas det klargjorde lite, det var mest en koppling till personalens attityd.
 

brykthed

Medlem
Min kollega har på minst två flighter den här hösten (CDG-CPH och CPH-ARN tror jag det var) nekats gratis vatten vid en flight i Go....
Ja, före pandemin fick en del ett glas vatten, men sedan de började med servering igen under pandemin har de många gånger nekat vatten i glas och bara erbjudit köp av vattenflaska de gånger jag hört någon frågat. Sist erbjöd de istället en kopp gratis te - för det innehöll ju också "vatten".
 

Sir Lemon

Medlem
Ja, före pandemin fick en del ett glas vatten, men sedan de började med servering igen under pandemin har de många gånger nekat vatten i glas och bara erbjudit köp av vattenflaska de gånger jag hört någon frågat. Sist erbjöd de istället en kopp gratis te - för det innehöll ju också "vatten".
Helt otroligt!
 

JoNi

Medlem
Jag har flygit 12 legs i november och fått poäng för 7... Alla poäng borde trillat in (har några fler efter som jag inte räknat in).
 
Last edited:

Tomas E

Medlem
Fick just popup-meddelanden från SAS-appen om att mitt flyg ARN-GOT är försenat och sedan bytt gate. Det är bara det att jag såvitt jag kunde minnas avbokade den flighten (för 11 dagar sedan visade det sig) och fått återbetalning så jag visste inte att jag skulle flyga just idag. Var tvungen att gå in i mailkorgen och verifiera att jag inte fått hjärnsläpp. Inte blir det enklare av att mailet med ”refund notice” bara innehåller biljettnummer och inte bokningsreferens, som är lättare att se i appen.

Kan inte vara lätt att hålla kabinfaktorn uppe med den typen av IT-lösningar.
 
Toppen