SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startet af Axelzon, 3 August 2012.

  1. Sir Karlsson

    Sir Karlsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tragiskt agerande från SAS, en stackars medarbetare med Indiskt namn klipper ihop svar med olika typsnitt i hopp om att övertyga mig att 1000 poång skulle få mig att slå frivolter. Efter ett antal konversationer ger jag upp, fick i alla fall 2000 poäng pp. Det som stör mig är SAS partners inkompetens att bedöma ärenden. Inte för att det ska ha betydelse så är vi båda diamond sedan start och lägger en massa pengar hos SAS - år efter år. Bokar man SAS plus borde det väl finnas någon form av leveransgaranti eller?
     
    Mr Basic synes godt om dette.
  2. Thornado

    Thornado Medlem

    Ska flyga Göteborg till Arlanda på tisdag nästa vecka.
    I augusti fick jag rätt så många mail från SAS om ändringar på bokningar, men de flesta av dessa handlade om awards till Kina och LA och efter att ha fått ett flertal sådana så går jag erkänna att jag inte alltid kollade så noga på vilken flight det rörde sig om eller vad schemaändringen var.

    Inser nu att en av dessa ändringar berodde på att min flight GOT-ARN som skulle ha gått strax efter 18-tiden hade blivit inställd och jag därför blivit ombokad till kl 6 på morgonen istället. Detta trots att det finns en flight 16.10 som känns som det mer rimliga alternativet. Försökte ringa idag för att boka om, men det vill de ha drygt 1200 kr för. Jag är fullt medveten om att reglerna säger att jag har accepterat ändringen om jag inte klagat inom 15 dagar, men när det beror på att de ställt in flyget och det dessutom bara handlar om en annan av deras egna inrikesflighter så hade man ju kunnat hoppas på lite flexibilitet.
     
    H4ipM8adRg9nvkRu og Spax synes godt om dette.
  3. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    By:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Kanske skulle varit i tråden ”Thornado - det här gjorde du inte så bra” :D;)
     
    Robert flysas, LarsCph, Thornado og 4 andre synes godt om dette.
  4. Thornado

    Thornado Medlem

    Sant, men det är så oerhört ovanligt att jag gör något som inte är perfekt, så den tråden skulle bli väldigt kort.
     
    Lounge Lizard, Delayed, Mr Basic og 6 andre synes godt om dette.
  5. chronomaster

    chronomaster Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Försöker nå kundtjänst men det är alltid kötid minst 55 minuter. Går in i chatten och är nummer 127 i chatten, kötid 2 timmar. Är det ett skämt?
     
  6. @chronomaster Nej, tyvärr det är vår verklighet idag.
    Jag hoppas verkligen att du slipper prata med den ”trötta” herren i kundtjänst som alltid börjar med att svara på en fråga med ”Oj, då. Jag måste söka lite. Jag sätter dig på hold så länge...”.
    30 min senare kopplas samtalet bort.
    Repeat...
     
    rosenstam synes godt om dette.
  7. fcx

    fcx Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Dagens SK221 OSL-KRS. Före corona var det full servering med cafevagn i hela planet, trots en ganska kort flygtid (45 minuter). Idag var det coronautbytt mot "enbart kaffe/te, och enbart i plus".
     
    rosenstam og 011430121 synes godt om dette.
  8. LarsCph

    LarsCph Medlem

    By:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Jeg var på rejse med Norwegian til Mallorca som have group boarding både ud og hjem som fungerede helt perfekt. Så jeg skrev til SAS Gold supporten hvornår SAS mon tænker sig at gen-indføre prioritets borading for guld/diamant status samt SAS Plus generelt. Det står nævnt som fordel på websiden og når Norwegian kan så kan SAS vel også, tænkte jeg. Jeg har nu fået det her meget underlige svar om at det er lufthavnspersonalet som vurderer hvordan der skal boardes. Det lyder virkelig underligt, at SAS ikke har nogen indflydelse på det syntes jeg.

    photo_2021-09-28_09-24-30.jpg


    Edit: Jeg har skrevet en complaint nu som de foreslår. Der er heldigvis kun 6-8 ugers svartid iflg den confirmation mail jeg lige har fået. Til sammenligning, hos Norwegian hvor vi ikke fik de sæder vi havde booket+betalt for på udturen til Mallorca (endte på row 3 i stedet for row 1) tog det under 24 timer før jeg havde svar + refusion af gebyret for seating.
     
    Sidst redigeret: 28 September 2021
    Dawes, rosenstam, intuition og yderligere 1 synes godt om dette.
  9. danielhog

    danielhog Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker det är sånt otyg när företag har olika avdelningar som inte pratar med varandra utan ber kunden börja om med en annan avdelning, ”tack för att du kontaktade SAS, här är en länk till en annan på SAS”. Sånt borde verkligen lösas och skickas vidare internt istället.
     
    hco, storbokstav, Lounge Lizard og 9 andre synes godt om dette.
  10. Hachans

    Hachans Medlem

    Föröppnad matlåda i Plus. Den var ny!

    Flygvärdinnan lovade att den var ny men någon hade uppenbart flyttat runt grejerna i den och besticken och servetten saknades. Dessutom var lådan skadad. Uppenbarligen hade någon öppnar den, inte gillat den och skickat tillbaka den. Sen har den hamnat i kylen igen.

    Ingen ursäkt eller så såklart.
     
    hco, FilipJ, Mr Basic og 3 andre synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×