Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

intuition

Medlem
Oj. Bara oj.


1594996072_klip_fra_svar_til_unni.png


Makalöst att ha publicerat en lista över inställda flyg som man sedan säger inte handlade om inställda flyg utan bara en information om framtida inställningar. Dvs det man kallade inställda flyg var faktiskt inte alls inställda för det gjorde man inte förrän själva avgångsdagen.

Med knorren att "vi hoppas att det inte avskräcker dig från att flyga med oss igen".

Även det här uttalandet rent magiskt
Men der ikke så meget at rafle om - regler er regler, lyder det fra SAS.

- Reglerne er klare: Når kunden afbestiller en reservation, gælder betingelserne for den pågældende billet.
Att återbetala inom 7 dagar är däremot ingen regel utan bara ett lagkrav, så det är inget SAS behöver följa.

Och vad sägs om reglerna för fullt flexibla biljetter där SAS själva säger att återbetalning ska ske inom 7 dagar. Regler verkar vara regler fast bara ibland.


SAS må överleva nuvarande kris rent finansiellt men vem tänker de ska flyga med SAS i framtiden?
 

danielhog

Medlem
Oj. Bara oj.


1594996072_klip_fra_svar_til_unni.png


Makalöst att ha publicerat en lista över inställda flyg som man sedan säger inte handlade om inställda flyg utan bara en information om framtida inställningar. Dvs det man kallade inställda flyg var faktiskt inte alls inställda för det gjorde man inte förrän själva avgångsdagen.

Med knorren att "vi hoppas att det inte avskräcker dig från att flyga med oss igen".

Även det här uttalandet rent magiskt

Att återbetala inom 7 dagar är däremot ingen regel utan bara ett lagkrav, så det är inget SAS behöver följa.

Och vad sägs om reglerna för fullt flexibla biljetter där SAS själva säger att återbetalning ska ske inom 7 dagar. Regler verkar vara regler fast bara ibland.


SAS må överleva nuvarande kris rent finansiellt men vem tänker de ska flyga med SAS i framtiden?
Har en bekant som råkade ut för exakt samma och blev tvungen att göra en chargeback via Amex eftersom ju flyget faktiskt var inställt. Vad hade vi gjort utan amex...
 

Santa

Medlem
Får ni ett flyg inställt så ring alltid in till SAS. Lös det inte själva via webben.
För att få full återbetalning måste flyget vara inställt i Amadeus.

Mvh
 

John Rambo

Medlem
Bokade igår en biljett till idag Malmö-Stockholm för 1500kr. Valde av någon anledning paypal som betalningsmedel, men där funkade inte AMEX varpå jag försökte backa hem. Bokningen gick igenom och jag fick bokningsnummer, men en bara delvis betald bokning(med voucher..)
Ringde idag för att åtgärda betalningen, men då hade bokningen annullerats och jag fick rådet att boka en ny. Samma biljett kostade idag förstås 2000kr, och då är planet ännu bara halvfullt. Detta kunde man inte från kundtjänst sida göra något åt.. Kändes lite snopet, jag hade inte vågat boka en biljett till igår, med risken för att den första gick eller inte gick igenom.
 

samet

Medlem
Konsekvent inkonsekventa SAS fortsätter... har flugit några gånger med dem de senaste veckorna.

Boardingen varierar varje gång.
Barnfamiljer, bakre kabin, främre...
Fri boarding...
Prio, fri boarding...
Barnfamiljer, prio, fri boarding...
Prio, bakre kabin, främre kabin...

Att det skall vara så svårt att bestämma sig för hur det skall gå till... eller de kanske har en slumpgenerator för dagen... boarding-bingo?
20200724_140037.jpg
 
Toppen