Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Mr Basic

Medlem
Bokade i maj RNB-ARN-LLA tor för avresa nästa vecka. Dagen efter plingade det till och meddelade att RNB-ARN delen var inställd (pga dåligt bokningsläge). Enda tillgängliga alternativet var att omboka till MMX-ARN-LLA. Idag så meddelas att returdelen ARN-MMX är inställd. Ånyo 2h i telefonkö till kundtjänst. Ombokning kan endast ske till en flight med 6h stopp på ARN och anländer för sent för att ta kvällens sista tåg mot Blekinge. Nej du får inte byta till en flight med destination CPH eller KLR som nu finns tillgängliga och har bättre flygtider och nej du kan inte avboka endast hemresan.
Uselt men du kanske ska unna dig en HUACA? :rolleyes:
 

ante_77

Medlem
Bokade i maj RNB-ARN-LLA tor för avresa nästa vecka. Dagen efter plingade det till och meddelade att RNB-ARN delen var inställd (pga dåligt bokningsläge). Enda tillgängliga alternativet var att omboka till MMX-ARN-LLA. Idag så meddelas att returdelen ARN-MMX är inställd. Ånyo 2h i telefonkö till kundtjänst. Ombokning kan endast ske till en flight med 6h stopp på ARN och anländer för sent för att ta kvällens sista tåg mot Blekinge. Nej du får inte byta till en flight med destination CPH eller KLR som nu finns tillgängliga och har bättre flygtider och nej du kan inte avboka endast hemresan.

Ja, man drar sig för att boka något idag. Hade det funnits stabila avgångar som man kan lita på så hade jag kunnat boka månader fram i tiden.
Idag blir det att plöja ner en massa tusenlappar hos SJ
 

igelkotten

Medlem
Ja, man drar sig för att boka något idag. Hade det funnits stabila avgångar som man kan lita på så hade jag kunnat boka månader fram i tiden.
Idag blir det att plöja ner en massa tusenlappar hos SJ
Själva upplevelsen på Arlanda är inte särskilt kul heller. Idag var det enormt lång kö till check in disken, med enbart 3 anställda som arbetade (1 avslutade sitt skift samtidigt som kön bara växte). Jag tar tåget inrikes nästa gång.
 

ante_77

Medlem
Själva upplevelsen på Arlanda är inte särskilt kul heller. Idag var det enormt lång kö till check in disken, med enbart 3 anställda som arbetade (1 avslutade sitt skift samtidigt som kön bara växte). Jag tar tåget inrikes nästa gång.
Nåja, jag fick 9t väntetid på Arlanda och hade således ingen kö när jag kastade in bagaget.
9t blev det för att tåget ankom tidigt på morgonen.
Alternativet hade varit att ta flyget och få typ 23t väntetid.
 

Mr Basic

Medlem
Försökte boka en resa på SAS.se som skulle betalas med 2st vouchers samt överskjutande del med Amex. Fyllde i allt efter konstens alla regler och dubbelkollade. Betalningen gick av oklar anledning inte igenom MEN vouchernas värde nollades ändå!? :eek:o_O
Så nu sitter man utan bokad resa och 2st voucher värde noll.
Kontaktade SAS (via chat) och det skulle ta 1-2 dagar att ”ladda” voucherna på nytt, nu har det gått 5 arbetsdagar....:mad:
Blir ny kontakt imorgon.
 
Toppen