Senaste nytt

SAS Amex Premium - Just nu! Ansök senast 30/4 och få 30 000 EuroBonus Extrapoäng**

Status
Stängd för vidare inlägg.

Vilhelm

Medlem
Jag tror att de menar nya kunder i den bemärkelsen att du inte ska ha haft något Amex-kort senaste 6 månaderna (om jag minns rätt). Men i praktiken verkar många få poäng trots att de har annat amex-kort. Ansök och hoppas på det bästa verkar vara det som gäller som jag har förstått det. :)

Edit: bör kanske tillägga att jag själv inte testat men utgår i mitt svar från vad jag hört och läst från andra.
Jag frågade I chatten i Amex appen och där var svaret att man får poäng så länge man inte haft någon av deras SAS produkter det senaste halvåret.
 

Lumpyfootrest

Ny medlem
Ok, då är kort beställt. Behåller Gold parallellt ett tag tills jag får andra bonusen där. Inte riktigt fattat om MR poäng kan behållas permanent om man bara har SAS-kort men får fråga supporten vad som gäller där och växla innan jag säger upp det om så krävs
 
Behåller Gold parallellt ett tag tills jag får andra bonusen där. Inte riktigt fattat om MR poäng kan behållas permanent om man bara har SAS-kort men får fråga supporten vad som gäller där och växla innan jag säger upp det om så krävs

Nej, du måste ha åtminstone ett kort som ger MR-poäng för att behålla ditt saldo. Så helt rätt tänkt med andra ord.
 
Detta har säkert vart uppe på tapeten förr jag är totalt noob på det här men nu är det aktivt igen, jag har elite & gold. har haft premium men för 2-3 år sen. kan jag signa upp nu maxa spend & sen säga upp det igen bara eller räknas jag inte som "ny kund" förlåt för min brist på kunskap
 

wArpN_

Medlem
Detta har säkert vart uppe på tapeten förr jag är totalt noob på det här men nu är det aktivt igen, jag har elite & gold. har haft premium men för 2-3 år sen. kan jag signa upp nu maxa spend & sen säga upp det igen bara eller räknas jag inte som "ny kund" förlåt för min brist på kunskap

Har för mig att man bara får inneha två kort per/person samtidigt. Dock vet jag inte om det gäller två olika poängsystem. Jag fick i alla fall inte skaffa classic när jag hade Elite och Premium.
 

Ano

Medlem
Detta har säkert vart uppe på tapeten förr jag är totalt noob på det här men nu är det aktivt igen, jag har elite & gold. har haft premium men för 2-3 år sen. kan jag signa upp nu maxa spend & sen säga upp det igen bara eller räknas jag inte som "ny kund" förlåt för min brist på kunskap
Lite olika tolkningar vid olika kampanjer, men vad gäller denna så räknas du inte som 'ny kund', då du redan innehar en annan sas amex-produkt.
Jag hade aldrig haft Premium innan, ansökte med denna kampanj men fick inte aktivera bonusen eftersom jag innehade andra sas produkter vid ansökningstillfället. Kan hända att det finns andra erfarenheter på forumet, precis som det brukar med de flesta kampanjer. Men som jag ser det, får man vara glad de gånger det rullar med en istället :)
 

palmen

Moderator
Har för mig att man bara får inneha två kort per/person samtidigt. Dock vet jag inte om det gäller två olika poängsystem. Jag fick i alla fall inte skaffa classic när jag hade Elite och Premium.
Du kan ha 2 kreditprodukter från amex och 2 betalkort. Just nu går det dock inte teckna betalkort även om det ryktats om att de varit på väg tillbaka
 

pedantic

Medlem
Ansökte på den här kampanjen och har precis nåt 36 000 SEK spend gränsen, nån som har fått sina 30 000 EuroBonus-poäng i samband med att man nått gränsen eller är det vänta till augusti som verkar gälla?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen