Senaste nytt

SAS Amex Premium - Just nu! Ansök senast 30/4 och få 30 000 EuroBonus Extrapoäng**

Status
Stängd för vidare inlägg.

Davvelavve

Medlem
Fick denna. Har premium.
Krav handla för 45 000 inom 3 månader.
 

Attachments

  • Screenshot_20210301_160250_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20210301_160250_com.facebook.katana.jpg
    26 KB · Visningar: 336

Canadien

Medlem
Undrar om man behåller spend mot voucher vid ett sådant här uppgraderingserbjudande. Tidigare har ju varje kort haft sin egen räknare, men när det är riktat erbjudande om uppgradering så kanske den följer med? Har aldrig sett dylikt offer tidigare. Har också Premium just nu
 

Davvelavve

Medlem
Undrar om man behåller spend mot voucher vid ett sådant här uppgraderingserbjudande. Tidigare har ju varje kort haft sin egen räknare, men när det är riktat erbjudande om uppgradering så kanske den följer med? Har aldrig sett dylikt offer tidigare. Har också Premium just nu
Nya förmåner
Flyg 2 för 1 i hela världen två gånger per år2
33% fler EuroBonus-poäng per 100 kr du spenderar på kortet3
Minst EuroBonus Silver-medlemskap4
Högre ersättningsnivåer i din kompletterande reseförsäkring6
Ersättning för sjukvårdskostnader på resan6
Upp till tre SAS Amex Elite extrakort ingår

Förmåner du förlorar
Du förlorar din tidigare intjäning för "Flyg 2 för 1"-rabatten
Ett SAS Amex Premium extrakort, omvandlas till SAS Amex Elite extrakort
 
Nya förmåner
Flyg 2 för 1 i hela världen två gånger per år2
33% fler EuroBonus-poäng per 100 kr du spenderar på kortet3
Minst EuroBonus Silver-medlemskap4
Högre ersättningsnivåer i din kompletterande reseförsäkring6
Ersättning för sjukvårdskostnader på resan6
Upp till tre SAS Amex Elite extrakort ingår

Förmåner du förlorar
Du förlorar din tidigare intjäning för "Flyg 2 för 1"-rabatten
Ett SAS Amex Premium extrakort, omvandlas till SAS Amex Elite extrakort
Var ju bra att de var tydliga själva med vad som gäller. Inte förvånande att de är samma som tidigare att man blir av med sin spend men lite dumt vid ett sådant här "uppgraderingserbjudande". Varit mer lämpligt om de kom ännu tidigare på året i så fall. Sedan är ju visserligen en kampanj med extra poäng mer fördelaktig (o även standardpoängen) om man bjudit in respektive till kortet istället för att uppgradera.
 
Fick också mitt igår! Jag är lite sugen på att uppgradera Gold till Platinum med och ta lite Billihop så man får 45 spend på båda. Hur länge tror ni man bör ha korten innan man eventuellt nedgraderar sen? Det är lite dyrt för mig i alla fall om jag skulle ha både Elite och Platinum.
 

Ano

Medlem
Någon som signat upp med detta erbjudande (vanlig ansökning, ej genom upgrade) och sett bonusen aktiverad efter mött spend-krav?
För att inte prata i klartext, någon som har bevis på att det fungerat annorlunda mot vad man kan tänka sig att kundtjänst säger.
 

Lumpyfootrest

Ny medlem
Funkar det att signa upp på detta erbjudande om har har Gold idag och planerar att byta till SAS-korten? Står att det bara gäller för nya kunder men fattar inte om de menar nya kunder på just det kortet eller Amex i stort.
 

eddo

Medlem
Funkar det att signa upp på detta erbjudande om har har Gold idag och planerar att byta till SAS-korten? Står att det bara gäller för nya kunder men fattar inte om de menar nya kunder på just det kortet eller Amex i stort.
Jag tror att de menar nya kunder i den bemärkelsen att du inte ska ha haft något Amex-kort senaste 6 månaderna (om jag minns rätt). Men i praktiken verkar många få poäng trots att de har annat amex-kort. Ansök och hoppas på det bästa verkar vara det som gäller som jag har förstått det. :)

Edit: bör kanske tillägga att jag själv inte testat men utgår i mitt svar från vad jag hört och läst från andra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen