Senaste nytt

SAS Amex Elite - 20p/100kr på SAS biljetter..

Nån mer än jag som noterat detta på senaste fakturan?
Lite trist.

1A5456A4-5209-45C9-A071-B00656B62E27.jpeg
 

Tomas E

Medlem
På webbplatsen anges fortfarande 30 p/100 kr för det SAS Amex Elite som kan nytecknas, alltså kreditkortet. Samma sak för gratisvarianten Classic och det billigare Premium.

Om det är en förändring enbart för betalkortet, som inte går att nyteckna, är rubriken för den här diskussionstråden något missvisande.
 
Har Amex Premium (Kredit) och fick en faktura i torsdags


Förändrad poängintjäning vid köp av flygbiljetter på sas.se

Från och med 1 januari 2021 tar vi bort den utökade poängintjäningen vid köp av flygbiljetter på sas.se. Det betyder att du får 15 Extrapoäng per 100 kr på alla köp.
 

palmen

Moderator
Tråkigt om det blir försämring men gissar att många använder kortet ändå för reseförsäkring även om det nu kan finnas bättre kort ur ett rent poängperspektiv.
 
Tråkigt om det blir försämring men gissar att många använder kortet ändå för reseförsäkring även om det nu kan finnas bättre kort ur ett rent poängperspektiv.
Lite så resonerar jag nu.
Kommer byta kort, primära kort för kostnader, nästa år direkt då jag uppnått 2 x vouchers.
Idag har jag fortsatt med mitt Elit och varvat med mitt NC kort när de har haft bra kampanjer eller då jag betalat på hotellen såklart.
Nu är ju frågan om jag ska försöka skaffa ett KLM Amex som komplement eller ett Amex Premiun för ytterligare en voucher, Dock så talar ju antalet outnyttjade vouchers jag sitter på inte för detta. SAS MC är inget för mig då jag inte reser på destinationer som ger mig något tycker jag.
 
Toppen