Senaste nytt

SAS aktier

M.K

Medlem
@lillemannen :D:D:D

Inget skryt på något sätt men SAS är ett av bolagen där jag alltid tjänat riktigt bra med pengar. Preffarna var också en stor gåva, förstår inte riktigt? Jag hade gärna behållit dem för evigt, bra fast “inkomst” där. Gick att köpa på 300-talet en period med en fast ränta på 13%. Taget varje dag i veckan!

Du kan kolla min förra vända bak i tråden när jag gick in tungt. Timing är allt i SAS och att sälja innan nästa askmoln, jordbävning, strejk (x100) eller andra “oförutsägbara händelser”. :D

Aktieägarnas intressen kommer dock alltid sist, håller helt med Dig där. Det visar sig också hos styrelsen där det ägs få aktier. Rickard undantaget, bra där!

Får jag gissa redan nu tror jag ingång “runt femman” blir bra nästa gång. ;)
 
Last edited:

lillemannen

Medlem
@M.K :) vi har haft många stora och fina framgångar i SAS aktien och preffen var den bästa.

Jag är inte någon daytrader eller swinger på "frimärksaktier" men hoppas självklart att SAS kan komma igen.
Men Tack men nej tack för min del just nu i SAS. Finns annat jag har investerat i och tyvärr behövs en hel del egna hjälpmedel till vårat företag pga covid tider.
 

M.K

Medlem
@lillemannen Håller tummarna att det går bra för Ditt företag! Många som sliter nu så förstår verkligen att det är fullt fokus som gäller. Nästa SAS möjlighet dröjer nog oavsett, möjligen till min tidigare gissning.
 

Lasse Kongo

Medlem
@Lasse Kongo Hade du över 100’ aktier vid börsstängning 30nov fick du kanske EBG?

Oavsett denna möjlighet gratulererar jag till vinsten. Det kommer helt säkert nya vinstmöjligheter i SAS framöver.

Tack för det. Jag sålde innan 30/11. Hade koll på datumet men våga inte sitta still. Var rätt att sälja då jag sålde. Nu får jag använda vinsten och köpa mig guld genom att flyga istället så ses först i businessloungen sen guldloungen!!
 

LPC123

Medlem
SAS drar ner sin trafik med ytterligare 20% mot oktober, man upplever en ökad trend i uteblivna passagerare och att frakt är det som håller dom
Artikeln är låst för oss utan konto hos di. Står det något av intresse utöver det som postats i de 10 senaste inläggen?
SAS drar ner sin trafik med ytterligare 20% mot oktober, man upplever en ökad trend i uteblivna passagerare och att frakt är det som håller dom flytande just nu. Så nej inte mycket nytt alls.
 
Toppen