Senaste nytt

SAS aktier

Homer

Medlem
Jag tänkte på samma sätt och köpte 4000 stycken när den stod i 90 öre. Sedan gick den ned till 75 öre och jag svor lite, men tänkte att det faktiskt inte spelar någon roll vad aktien står i så länge de inte går i konkurs. Köpte aktierna för att få "F&F"-förmånen och mitt pris är snarare alternativintäkten för de 3600 kr jag kunnat göra något annat med.

Nu när aktien står i ~1,92 är tyvärr samma sanning gällande. Jag kan inte gärna ta hem vinsten, eftersom jag då missar F&F-förmånen som jag är ute efter. Så jag kommer väl bli sittande med aktierna oavsett vad de står i framöver. En av mina märkligaste och mest vältajmade investeringar någonsin.


Det är ju 30 november som är brytdatum, så du kan ju sälja nu och chansa på att de sjunker
och sedan köpa tillbaka senast den 30:e.
 

M.K

Medlem
Nu kunde jag inte hålla mig längre utan sålde av allt med 78% i vinst på dagshögsta, trolig rekyl i morgon!

D0080350-B81F-4DF5-8981-8E8BA9CD222F.jpeg


Jag behöll dock ett lämpligt antal ”gratis” aktier. :p
 

M.K

Medlem
@ante_77 Kan hända om Norwegian går i KK till dess. Jag valde ändå att ta en fin vinst då jag tror de håller ut en stund till, och att vi får en SAS rekyl i morgon.
 

mha321

Medlem
Trillar dessutom Thai av pinn eller lägger ner mycket av Skandinavien, så skulle aktien kunna flaxa till ordentligt.
Då är ju dagspriset rena rama black flyday erbjudandet.
Skulle verkligen Thai bort från marknaden göra så väldigt mycket på SAS aktie? De tappar all matartrafik till Thai, och har inte själva en enda konkurrerande linje. Det borde väl i dagsläget snarast vara sämre för SAS om Thai försvinner?
 
Toppen