Senaste nytt

SAS aktier

Ricci

Medlem
Tur att Sverige inte sålt sin ägarandel helt ännu. Vore katastrof om SAS gick omkull. Oavsett vad man tycker om SAS så är det en viktig del av vår infrastruktur/tillgänglighet.
Som sagt (i en annan tråd) så "killgissar" jag på att en dansk köpare går in och köper en betydande andel av SAS inom 1-2år.
Det kan vara ett danskt pensionsbolag, danska staten höjer sin ägarandel (vilket jag tror kanske mindre på).
 
SAS släppte Q3-rapporten idag - här är några småutkast från rapporten som kan vara intressanta:


Det finns lite pengar att tjäna på försäljning av kreditkort och Eurobonuspoäng :)



Det är härligt med en svag Svensk krona ;)



Andra höjdpunkter inkluderar:
  • Ny företagsorganisation från och med 1 oktober 2019
  • SAS vidhåller sin prognos att det blir svårt att nå ett positivt resultat FY 2019

Länk till rapporten finns här: Report
Har intr sas någon valuta "trejding desk"?
 
D

Deleted member 30163

Guest
Skall bli intressant och se hur marknaden reagerar när marknaden öppnar på måndag morgon.
Jag trodde nästan regeringens presskonferens och SAS var "i synk", tills SAS blev försenad. Blir extra intressant att följa marknaderna separat.
 
D

Deleted member 30163

Guest
För 200 norska anställda lär det inte bli så mycket pengar.
Riksbanken har ju redan annonserat lån om 500 miljarder i Sverige så pengar finns ju. Men SAS behöver dom NU med tanke på att man inte kan välja att strunta i att betala löner. 11.000 * 50.000 (då räknar jag nog lågt) 605 miljoner i månaden, 3 månaders uppsägningstid 1.8 MSEK.
 

FL07

Medlem
Det kommer bli blodbad vid öppningen imorgon.

Jag är mer rädd för virusets ekonomiska konsekvenser, än viruset i sig. Börjar se riktigt allvarligt ut. Bister ekonomisk situation i Sverige i flera år framöver är förmodligen bara att ställa in sig på.
 

danielhog

Medlem
För 200 norska anställda lär det inte bli så mycket pengar.
Riksbanken har ju redan annonserat lån om 500 miljarder i Sverige så pengar finns ju. Men SAS behöver dom NU med tanke på att man inte kan välja att strunta i att betala löner. 11.000 * 50.000 (då räknar jag nog lågt) 605 miljoner i månaden, 3 månaders uppsägningstid 1.8 MSEK.
Det är ju inte ens nära, du missar helt att det är danska/norska permitteringar inblandade också.
 
Toppen