Senaste nytt

SAS aktier

011430121

Medlem
Om jag förstått det rätt så finns det ett ok från svenska riksdagen att sälja den svenska ägardelen av SAS.
Tror ni att nuvarande regering kommer att sälja svenska ägardelen av SAS under denna mandatperiod?
De senaste regeringarna har sagt vid rätt tidpunkt så skall staten sälja.
Senaste gången staten sålde var väl kursen över 20kr
 

Nemo

Medlem
SAS aktie har tagit lite stryk på sistone. Närapå årslägsta idag (12,50).

64139112-4E4C-4FF5-BF8E-7A2F1BC9E2B6.jpeg
 

Benz

Medlem
Stockholmsbörsen på -3,7% just nu så det ser ut att bli en rejält röd dag överlag. Jobbig tid för de flesta flygbolag.
 

Coalcandy

Medlem
Mycket jobbig tid för de flesta flygbolag. Känns som att det kommer att ta ett tag innan aktien kan återhämta sig. Det har varit tal om strejk för kabinpersonalen framåt april - så det skulle kunna vara ytterligare ett slag mot aktiekursen om den blir av.
 

Flyer722

Medlem
Undrar varför man väljer att investera i SAS överlag. Ingen intressant aktie direkt då aktien knappt rör sig eller har utdelning. Varför väljer ni att investera i detta bolag?
 
Undrar varför man väljer att investera i SAS överlag. Ingen intressant aktie direkt då aktien knappt rör sig eller har utdelning. Varför väljer ni att investera i detta bolag?
Inte rör sig - hmm.
Den är vääääldigt rörlig.
Det är som att sno smågodis från ett barn.
Jag gör mellan 8-10 affärer per dag. De flesta på plus.
2019 gick jag i snitt 23% per månad. Synd att jag är feg och kör med låga summor (20 - 25 kkr per affär).
Blir intressanta dagar fram över.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Stockholmsbörsen på -3,7% just nu så det ser ut att bli en rejält röd dag överlag. Jobbig tid för de flesta flygbolag.
Nog rätt jobbigt för dom flesta bolagen, jag har tappat halva föra årets vinst på en vecka, då har min portfölj endast Airbus som kan vara relaterat.
 
Toppen