Senaste nytt

SAS aktier

pswe

Medlem
Starka siffror för december och marknaden håller med.

Nu innebär ju inrikes hos SAS inte bara Sverige, men att växa på inrikes borde innebära att man plockar ganska rejält med marknadsandelar.
Växa på intercont trots krympande Hong Kong marknad känns också starkt.
Lite förvånad att endast knappt hälften av flugna sträckan klimatkompenseras trodde ”alla” var EuroBonusmedkemmar, men det är väl en hel del annat Star Alliance också, inte minst på intercont.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Jajamen, det var ett rejält skutt på alla marknader och ett bra Q4. FY ser ju lite sämre ut, men skönt att man är på rätt väg. Bra med konsolidering av flotta, synd man är beroende av USD som valuta så mycket, men svårt att göra något åt det - Kanske låta sina kunder betala i USD :D
 

Ricci

Medlem
Om jag förstått det rätt så finns det ett ok från svenska riksdagen att sälja den svenska ägardelen av SAS.
Tror ni att nuvarande regering kommer att sälja svenska ägardelen av SAS under denna mandatperiod?
 

mha321

Medlem
Min gissning är att om det kommer någon och lägger ett bud som är någotsånär rimligt så hugger de och säljer.

Men jag känner mig tveksam till om de kommer gå ut och aktivt söka någon, De har tillräckligt många andra saker att reda ut, och ur det perspektivet är det här nog en rätt liten sak.
 
Toppen