Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

mash

Medlem
Jovisst är det SE-RSB som ska ta oss till Washington idag. Det ut att vara en ren och fin fågel.
20200301_113253.jpg
 
Kul att båda två nya A350 används nu, men jag förstår inte varför SAS inte sätter dom på de längsta linjerna till LAX och SFO? Det borde ju spara mest bränsle.
 

Scanwing

Medlem
Kul den är igång. Lite märklig att den bara stått på backen sedan ankomst till Köpenhamn för nästan en månad sedan.
 

NotRyan

Medlem
Kul den är igång. Lite märklig att den bara stått på backen sedan ankomst till Köpenhamn för nästan en månad sedan.
Nu spekulerar jag vilt här, men det kan ha tagit tid att få individen godkänd i USA, plus att det kan ha tagit tid att rusta på den med vagnar och allt övrigt som behöver finnas på plats.
 

palmen

Moderator
Kul att båda två nya A350 används nu, men jag förstår inte varför SAS inte sätter dom på de längsta linjerna till LAX och SFO? Det borde ju spara mest bränsle.
SFO slingas med 4-5 destinationer (kommer inte ihåg vilka) så går inte bara slänga in där utan att den kommer behöva gå på alla de destinationerna.

Nu när det är nytt plan i flottan vill man också ha den på kortare sträckor och samma sträcka under inkörning. Blir enklast så för allt underhåll mm
 

mash

Medlem
Vi blev försenade från CPH pga missförstånd i cateringen så hade dom missat att lasta på mat, tog nästa en timme att ordna. Gick ingen nöd på oss då dom hann med flera pre-departure drinkrundor innan vi lämnade gate. Kapten har upplyst oss om att A350an är väldigt bränskesnål även vid högre fart, så han kör full gas och vi ska tydligen komma fram i tid ändå. Personalen är på strålande humör och verkar tycka det är kul med nytt plan. Ska även vara lite nya drycker ombord, bland annat någon ny cider. Men jag har dålig koll då jag sällan åker longhaul med SAS. Gillar skarpt deras cocktailhour, jag testade Beets vilket var mycket trevligt. 20200301_140845.jpg
 

palmen

Moderator
Vi blev försenade från CPH pga missförstånd i cateringen så hade dom missat att lasta på mat, tog nästa en timme att ordna. Gick ingen nöd på oss då dom hann med flera pre-departure drinkrundor innan vi lämnade gate. Kapten har upplyst oss om att A350an är väldigt bränskesnål även vid högre fart, så han kör full gas och vi ska tydligen komma fram i tid ändå. Personalen är på strålande humör och verkar tycka det är kul med nytt plan. Ska även vara lite nya drycker ombord, bland annat någon ny cider. Men jag har dålig koll då jag sällan åker longhaul med SAS. Gillar skarpt deras cocktailhour, jag testade Beets vilket var mycket trevligt. Visa bifogad bild 106974
Cidern har funnits sedan förra året (om det inte är ytterligare en ny cider).
Njut ombord och be kapten slå ner på farten så du inte tappar flygtimmar ;)
 
Toppen