Senaste nytt

SAS A340 checkar ut

Scanwing

Medlem
Lite konstigt att de skickar iväg 340 ut genom bakdörren utan att göra något uttalande kring det. Är ju givetvis ett korrekt beslut, och vem vet kanske kommer i samband med att sista flygplanet checkar ut
 

palmen

Moderator
Lite konstigt att de skickar iväg 340 ut genom bakdörren utan att göra något uttalande kring det. Är ju givetvis ett korrekt beslut, och vem vet kanske kommer i samband med att sista flygplanet checkar ut
Ärligt talat är det nog väldigt få som bryr sig. Vi som bryr oss har koll på det ändå.
Lite synd att det inte blir någon farewell flight som man kunde åka med.
 

fcx

Medlem
Ärligt talat är det nog väldigt få som bryr sig. Vi som bryr oss har koll på det ändå.
Lite synd att det inte blir någon farewell flight som man kunde åka med.

Tja, enligt SAS så ska jag ju flyga A340 med dem till Boston i januari. I vart fall enligt den bokning jag har just nu...

Skämt åsido, jag tror att man ser det som negativ PR att publicera att man gör sig av med flygplan under en kris. Det indikerar kanske för marknaden att man inte själva tror på en återhämtning?
 

Tobbe.O

Medlem
Tja, enligt SAS så ska jag ju flyga A340 med dem till Boston i januari. I vart fall enligt den bokning jag har just nu...

Skämt åsido, jag tror att man ser det som negativ PR att publicera att man gör sig av med flygplan under en kris. Det indikerar kanske för marknaden att man inte själva tror på en återhämtning?

I nuläget tror få på en återhämtning inom närmaste tiden. Inte att förglömma är att det kommer 4 st nya A350 och 2 st nya A321Neo LR nästa år till SAS (Airbus har dock sänkt produktionstakten något så hur mycket det inverkar på SAS A350 leverans vet jag i nuläget inte). Hur som så medför detta då att kvarande A340 blev överflödiga. De är dessutom bränsletörstiga och därmed dyrare i drift :)
 

palmen

Moderator
Tja, enligt SAS så ska jag ju flyga A340 med dem till Boston i januari. I vart fall enligt den bokning jag har just nu...

Skämt åsido, jag tror att man ser det som negativ PR att publicera att man gör sig av med flygplan under en kris. Det indikerar kanske för marknaden att man inte själva tror på en återhämtning?
Haha, blir ju intressant att förklara hur de tänkt vid en eventuell tvist när de schemalagt med ett plan som inte finns i flottan längre om några veckor. Vi borde kanske sätta upp en tävling där man kan gissa datum som sas fixar detta :D
 

jsn

Medlem
Skämt åsido, jag tror att man ser det som negativ PR att publicera att man gör sig av med flygplan under en kris. Det indikerar kanske för marknaden att man inte själva tror på en återhämtning?
BA har väl varit både tydliga och transparanta med att de fasar ut sina sista 747:eek:r tidigare än planerat pga krisen? Och det har väl inte uppfattats som överdrivet negativt?
 
Toppen