Senaste nytt

SAS ändring av regler för handbagage från den 7:e maj

MTheC

Medlem
Hur ser det ut på de flygningar ni gjort under t.ex. 2021 - tillämpas regeln om 1 handbagage?
Inte alls skulle jag säga, är samma slappa inställning som vanligt så har vid mina senaste flyg sett folk ta med avsevärt mer än man ska få. Är ju dock alltid en risk då de kan välja att vara tuffa. Ofta större risk om du flyger mindre plan.
 

squeezen

Medlem
Ser på hemsidan det fortsatt är ett handbagage, även på flighter till USA i business… ser inte logiken (ännu mindre än intra eu…)
 

squeezen

Medlem
fick idag detta från SAS:

REGLER FÖR DIN SÄKERHET
Med anledning av corona-utbrottet, måste alla passagerare ta med och bära ansiktsmask (ny mask krävs var 4:e timme), som täcker både näsa och mun (gäller ej barn under 2 år). SAS godkänner ansiktsmask för engångsbruk, avsedda för medicinsk användning. SAS passagerare uppmanas inte att bära ansiktsmasker på flygningar inom Skandinavien.

Vi serverar två måltider, ingen buffé i SAS Business. Passagerare i SAS Go får endast ta med ett (1) handbagage. Läs mer

Detta antyder ju att i business är det ok att ta med mer än ett handbaggage...
ska testa imorgon till LAX.
Dock i "läs mer i FAQ" där står det att pga rådande omständigheter är det begränsat till max 1 handbaggage"

hmm..
 

Johanna

Medlem
fick idag detta från SAS:

REGLER FÖR DIN SÄKERHET
Med anledning av corona-utbrottet, måste alla passagerare ta med och bära ansiktsmask (ny mask krävs var 4:e timme), som täcker både näsa och mun (gäller ej barn under 2 år). SAS godkänner ansiktsmask för engångsbruk, avsedda för medicinsk användning. SAS passagerare uppmanas inte att bära ansiktsmasker på flygningar inom Skandinavien.

Vi serverar två måltider, ingen buffé i SAS Business. Passagerare i SAS Go får endast ta med ett (1) handbagage. Läs mer

Detta antyder ju att i business är det ok att ta med mer än ett handbaggage...
ska testa imorgon till LAX.
Dock i "läs mer i FAQ" där står det att pga rådande omständigheter är det begränsat till max 1 handbaggage"

hmm..
Tolkar det också så men reagerar på att de skriver att det inte finns någon buffé. Någon som nyligen åkt C skrev att det fanns buffé i galley så det förvånar mig.
 
Precis, i business ska det gå bra. Även på anslutningen i Skandinavien. Har bara screenshot:
DCF1F1E5-ED46-4757-8688-70B684C15BAB.png
 
Toppen